جدیدترین تحولات میدانی یمن؛

حمله موشکی ارتش یمن به پایگاه سعودی‌ها در نجران و جیزان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به استمرار جنایت‌های ائتلاف عربی علیه این کشور، مواضع نظامی عربستان را در استان‌های مرزی جیزان و نجران هدف قرار دادند.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۱۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از منابع یمنی، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور یک پایگاه نظامی سعودی‌ها را در طول نوار مرزی با جیزان با موشک «الصرخه» بمباران کردند.
 
یک منبع نظامی یمنی در این خصوص گفت: در پی شلیک این موشک آتش‌سوزی گسترده‌ای در پایگاه مورد هدف به‌وقوع پیوست.
 
این منبع در ادامه افزود: توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین پایگاه‌های «الدود»، «المعنق» و «جنوب الکبری» در جیزان را با ده‌ها خمپاره هدف قرار دادند.
 
توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران نیز پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها در «الجهله»، «العش» و مرکز کنترل پایگاه نظامی «العلیب» را با شلیک صدها خمپاره بمباران کردند.
 
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک «توشکا» پایگاه نظامی «البیرق» در مأرب را که اتاق عملیات مزدوران عربستان در این پایگاه قرار داشت، هدف قرار دادند.
 
از سوی دیگر جنگنده‌های متجاوز سعودی همچنین حملاتی را به استان‌های «تعز»، »مأرب»، «الجوف» و «الإب» انجام دادند که در جریان این حملات به ده‌ها منزل مسکونی، مراکز عمومی و پادگان «الحمزه» در بخش «السبره» خسارت وارد شد.
 
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین سالجاری حملات هوایی خود علیه یمن را آغاز کرده‌اند؛ در حالیکه بیش از ده ماه از آغاز این جنگ ظالمانه می‌گذرد، عربستان سعودی نه تنها به هیچ کدام از اهداف از پیش تعیین شده خود نرسیده است بلکه خزانه این کشور خالی شده بطوریکه توان خروج از باتلاقی را که درآن گیر کرده است، ندارد.
 
گفتنی است؛ بر اساس آخرین آمارها، در این مدت ده ماهه که از تجاوز ائتلاف عربی ضد یمن می‌گذرد، تاکنون هشت هزار نفر از یمنی‌ها شهید و 28 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.
ارسال نظرات