عضو کارگروه محیط زیست اتاق فکر لرستان:

سند آمایش سرزمینی محیط زیست لرستان با محور زیست محیطی تدوین شود

عضو کارگروه محیط زیست اتاق فکر لرستان گفت: سند آمایش سرزمینی محیط زیست لرستان با محور زیست محیطی تدوین شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۲۴۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، آهور در کارگروه محیط زیست اتاق فکر استان لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سند آمایش محیط زیست استان لرستان با رویکرد اقتصاد محور و سیاست محور در حال تصویب است گفت: باید با استفاده از ظرفیت اتاق فکر استان به گونه ای عمل کنیم که این سند با رویکرد زیست محیطی تصویب شود.

وی با بیان اینکه در بحث مسائل زیست محیطی در تمام زمینه ها دغدغه داریم افزود: به عنوان نمونه در بخش آب گستردگی شبکه آب به گونه ای است که آلودگی ها به سرعت در آن انتشار می یابد در مورد فرسایش جنگل نیز این دغدغه را در استان داریم.

عضو کارگروه محیط زیست اتاق فکر لرستان گفت: راه اندازی صنایع آب بری که تاکنون در استانهای دیگر جذاب بوده اند و امروز به دلیل برخورداری استان لرستان از مزیت آب در این استان مطرح می شوند منجر به ایجاد اشتغال پایدار نخواهند شد.

آهور با اشاره به اینکه قوانین زیست محیطی مشخص و شفاف هستند اما نمایندگان مجلس قوانینی را که خود تصویب کرده اند در مرحله اجرا به محیط زیست فشار وارد می کنند که این قوانین را دور بزند تصریح کرد: متاسفانه زمانی که به سازمان های مرتبط اعلام می شود که مجوزهای بهره برداری از آب صادر نکنید و یا فلان صنعت وارد استان نشود؛ علیه محیط زیست هجمه می شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار