رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خبر داد:

دستگیری عامل اخاذی در فضای مجازی

ماموران پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری، فردی را كه از طریق شبکه های اجتماعی قصد انتشار تصاویر شخصی دختر جوان و اخاذی از وی را داشت، شناسایی و دستگیر كردند.
کد خبر: ۸۶۲۳۳۴۸
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ " قاسم جعفریان"، با اعلام این خبر بیان داشت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی با بدست اوردن تصاویر شخصی و خصوصی اش قصد اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، افزود: شاكی در اظهارات خود بیان كرد مدتی در منزل یكی از اقواممان زندگی می كردم كه حدود دو ماه به طول انجامید و لب تابم نیز به صورت مشترك استفاده می گردید.مدتی پیش متوجه شدم كه در شبكه اجتماعی لاین با ID با تمام دوستان و آشنایان من ارتباط برقرار كرده و به صورت خصوصی عكسی برای من فرستاده و قصد اخاذی دارد.

سرهنگ جعفریان، ادامه داد: با تحقیقات و بررسی های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح كرد: متهم بیان داشت بنده با ID شاكیه در شبكه اجتماعی ارتباط برقرار كردم و چون از قبل تعدادی از عكس های خصوصیش را در اختیار داشتم از وی در قبال حذف تصاویر در خواست اخاذی كردم.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: در فضای مجازی هیچ گاه هویت واقعی افراد مشخص نبوده كه این جزء خصوصیات فضاهای مجازیست و به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمین گردیده و به راحتی به آنان اعتماد و عكس های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار آنان قرار می دهند فلذا به شهروندان بویژه خانم ها توصیه می شود به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نكرده و از به اشتراك گذاری عكس های شخصی خود در فضای مجازی اجتناب نمایند.

ارسال نظرات