یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

دولت به جای تکیه بر رفع تحریم، باید تغییرات بنیادی در اقتصاد ایجاد کند

یک اقتصاددان گفت: دولت تحریم را متغیری مهم فرض می کند؛ اما آنچه اساسی و مهم است در نظر گرفتن ثبات اقتصادی در دوران پساتحریم، مدیریت کلان و بکارگیری اقتصاددانان زبده و کارآمد است.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۰۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

مهدی پازوکی استاد دانشگاه و اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهار خوشحالی زایدالوصف برخی جریانات داخلی و دولتیها از رفع تحریمها اظهار داشت: اساسا رفع تحریم نباید برای ما اهمیتی داشته باشد و باید به جای تکیه بر رفتار بیگانگان با توان داخلی، اقتصاد کشور را پیش ببریم.

این استاد اقتصاد ادامه داد: به عنوان استادی که مشاهده می کند بیکاری در میان جوانان تحصیلکرده بیداد می کند، از دولت تقاضا دارم تا هر چه سریعتر برای ساماندهی اقتصادی تدابیر ویژه ای لحاظ نماید .

وی با بیان اینکه اکنون دولت باید پیگیر شعار برد-برد خود در دوران پساتحریم باشد، افزود: مردم خواهان تغییر اقتصادی هستند؛ رفع تحریم در واقع یک مرحله مقدماتی است که 20درصد مشکل را حل می کند و می تواند زمینه ساز پیشرفت اساسی در اقتصاد باشد.

پازوکی با بیان اینکه رفع یا وضع تحریم ها اثر چندانی بر اقتصاد ندارد گفت: دولت تحریم را متغیری مهم فرض می کند؛ اما آنچه اساسی و مهم است در نظر گرفتن ثبات اقتصادی در دوران پساتحریم، مدیریت کلان و بکارگیری اقتصاددانان زبده و کارآمد است و همچنین تجدید نظر در به کارگیری افرادی که رقابت ناسالم اقتصادی در جهت منافع انحصارطلبانه خود دارند. مواردی از این دست است که دولت باید به این موارد توجه جدی داشته باشد چون تغییرات بنیادی در اقتصاد است که 80 درصد مشکلات اقتصادی را حل می کند.

ارسال نظرات