رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد:

110 جانباز بروجردی به کمیسیون احراز تعیین درصد جانبازی معرفی شده اند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد جامعه هدف تحت پوشش این نهاد را 17 هزار تن اعلام کرد و گفت: 110 جانباز بروجردی به کمیسیون احراز تعیین درصد جانبازی معرفی شده اند.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۲۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد رضا معظمی گودرزی افزود: تاکنون 180 پرونده تعیین درصد جانبازی در شهرستان بروجرد مشخص و درصد جانبازی آنها لحاظ شده است.
وی اظهار کرد: 155 دانش آموز در قالب 6 کلاس درس و یکهزار و 600 دانشجو از مقاطع کاردانی تا دکتری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد هستند که ماهانه هزینه ای برای ادامه تحصیل این افراد پرداخت می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد خدمت رسانی به خانواده شهدا را از وظایف این نهاد خواند و افزود: امسال زمینه اشتغال 35 تن از جویندگان کار تحت پوشش در دستگاه های دولتی بروجرد فراهم شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون خدمات درمانی، آموزشی، مسکن و اشتغال به خانواده شهدا ارایه می شود ولی به دلیل کمبود اعتبارات این خدمات مختص پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا می باشند و خواهر و برادر شهید فقط می توانند وام اشتغال دریافت کنند.
معظمی گودرزی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد با برخورداری از چهار واحد مختلف فرهنگی، تعاون، خدمات رسانی و مالی خدمات ارزنده ای را به شهدا ارایه می دهد.
وی مهمترین نیاز خانواده شهدا را دریافت خدمات درمانی و بیمه ای عنوان کرد و گفت: هم اکنون 44 مرکز درمانی برای این قشر در شهرستان بروجرد در نظر گرفته شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد افزود: امسال 6 هزارو 500 دفترچه بیمه خانواده شهدا در بروجرد صادر و تعویض شده است.
وی اظهار کرد: امسال یک هزار و 200 جانباز، متقاضی وام مسکن شده اند که جانبازان بالای 25 درصد در اولویت پرداخت می باشند.
معظمی گودرزی به طرح مسکونی 160 واحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد اشاره کرد و افزود: این طرح در در چهار بلوک درحال ساخت است که 2 بلوک آن درحال واگذاری و 2 بلوک دیگر درمرداد ماه سال آینده واگذار می شود.
وی گفت: معاونت فرهنگی نباید شهید و امور ایثارگران بروجرد در حال جمع آوری آثار شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد مجموع شهدای این شهرستان را بیش از یک هزارو 500 تن عنوان کرد و گفت: 14 تن از این تعداد از شهدای دوران انقلاب اسلامی می باشند.
وی افزود: وجود 2 هزار و 300 جانباز و 238 آزاده سرافراز بروجرد بیانگر حضور چشمگیر مردم این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات