یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج :

تحریم سوئیفت به طور کامل لغو نشده/ با لغو تحریم سوئیفت، دولت بهانه ای برای توجیه رکود ندارد

سوئیفت در دوران تحریم برای بسیاری از بانک ها بسته بود و همین زمینه ساز توجیهات دولتیها برای رکود محسوب می شد. اما اکنون دولت می گوید تحریم سوئیفت لغو شده؛ پس دیگر هیچ توجیهی وجود ندارد و از این به بعد، خود دولت باید پاسخگوی مسائلی مانند رکود باشد.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۹۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

مرتضی عزتی استاد دانشگاه و اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تناقض ادعای دولت مبنی بر لغو تحریم سوئیفت با بیانیه این شرکت در خصوص ادامه تحریم برخی بانکهای ایران اظهار داشت:سامانه مبادلات مالی بین المللی سوئیفت در دوران تحریم برای بسیاری از متغیرهای اقتصادی اعم از افراد حقیقی و شخصیت های حقوقی چون برخی بانک ها بسته بود و همین زمینه ساز توجیهات دولتیها برای رکود محسوب می شد.

وی افزود: اما اکنون دولت می گوید تحریم سوئیفت لغو شده؛ پس دیگر هیچ توجیهی وجود ندارد و از این به بعد، خود دولت باید پاسخگوی مسائلی مانند رکود باشد.

عزتی با بیان اینکه دولت باید با اقدامات مناسب اعمال تحریم سوئیفت بر بانک های صادرات، مهر، انصار و سپه را هم لغو کند افزود: اگر دقت شود می بینیم که بانک هایی که همچنان شامل تحریم سوئیفت هستند یا در ارتباط با صادرات و واردات  بوده اند و یا غربیها آنها را پشتوانه سیستم نظامی ما می دانند.

ارسال نظرات