نماینده ولی فقیه در کمیته امداد استان اردبیل مطرح کرد

کسب رتبه نخست استانی «بیله سوار» درجمع‌آوری زکات

حجت الاسلام احدزاده گفت: به همت مردم و خیرین نیکوکار، شهرستان بیله سوار موفق به کسب رتبه نخست جمع‌آوری زکات در استان شده است.
کد خبر: ۸۶۲۴۰۳۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام احدزاده، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل در جلسه توجیهی زکات شهرستان بیله سوار گفت:به همت مردم و خیرین نیکوکار، شهرستان بیله سوار موفق به کسب رتبه نخست جمع‌آوری زکات در استان شده است و شهرستان گرمی در رتبه دوم و شهرستان پارس آباد و اردبیل نیز به صورت مشترک در رتبه سوم قرار دارند.

وی ضمن تشکر از زحمات مسئولین و تمامی اعضاء زکات شهرستان گفت:بر داشته شدن تحریم های ظالمانه در اثر ، لطف خداوند متعال،هدایت ها و رهنمود های مقام معظم رهبری ، تدابیر هوشمندانه دولت، حرفه ای بودن تیم مذاکره کننده کشور و صبر و استقامت ملّت ، به دست آمد.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد استان بیان داشت: زکات واجب فراموش شده ای بود که با ابلاغ مقام معظم رهبری به کمیته امداد این فریضه الهی احیاء شده است. و بر این اساس امسال60درصد زکات برای فقرا و40درصد برای پروژه های عام المنفعه اختصاص خواهد شد.

فعالیت15600بهره بردار کشاورزی در شهرستان بیله سوار

آرام حلیم، فرماندار شهرستان بیله سوار نیز در این جلسه با تقدیر از اقدامات مثبت کمیته امداد شهرستان در زمینه فرهنگ‌سازی زکات در جامعه گفت: ‌آشنایی مردم با فواید و تأثیرات زکات موجب احیای گسترده‌تر این فریضه دینی شده است.

وی با اشاره به فعالیت15600بهره بردار کشاورزی در شهرستان بیله سوار گفت:پرداخت زکات برکت اموال کشاورزان و خیرین و عاملین را به دنبال خواهد داشت واموالی که زکات آنها پرداخت نشود مشکلات زیادی را برای صاحب آن اموال بوجود می آورد و بسیاری از بلایایی که برای انسان اتفاق می افتد به عدم پرداخت زکات مربوط می شود.

حلیم با تقدیر و تشکر از معتمدین و خیرین و ریش سفیدان شهرستان که در امر پرداخت و ترویج فرهنگ زکات پیشقدم بودند گفت:احیای فرهنگ زکات در جامعه موجب ریشه‌کنی فقر و برقراری عدالت اجتماعی می‌شود. زکات را می توان نوعی همدلی و همزبانی برای رسیدگی به درد دردمندان و مستمندان عنوان کرد .وی همچنین افزود: روستاهای که در پرداخت زکات پیشقدم باشند اجرای پروژه های عمرانی در آنها در اولویت خواهد بود.

مقام عالی دولت در شهرستان بیله سوار بیان کرد: کميته امداد امام خميني(ره) بايد از هدر رفتن صدقات مردم در حوزه هاي بي ارزش و بدون نياز جلوگيري کند.

وی همچنین از افتتاح مرکز نیکوکاری در شهرستان بیله سوار توسط کمیته امداد امام خمینیشهرستان با همکاری ادارات شهرستان خبر داد .

255میلیون تومان زکات در شهرستان بیله سوار جمع آوری شده است

مهدی پور، مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نیز گفت: در تحول جدید کمیته امداد به دلیل تغییری که در رنگ فقر و گسترده شدن دامنه فقر در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، معنوی و ... شاهد هستیم، هدف بر فقرزدایی گذاشته شده است.

مهدی پور افزود: تعداد8جلسه شورای زکات در شهربیله سوار وجعفرآباد برگزار شده است و150نفر عاملین در جمع آوری زکات کمک می کنند.

وی گفت:در سال94 جمعا مبلغ 255 میلیون تومان زکات در شهرستان بیله سوار جمع آوری شده است و از آن جایی که مردم به آرمان‌های امام خمینی (ره) و کمیته امداد اعتماد و اطمینان دارند، فعالیت‌ها بیشتر شده و مسیر مصرف زکات نیز به صورت دقیق‌تر مدنظر است.

جلسه توجیهی زکات شهرستان با حضور حجت الاسلام احد زاده مسئول زکات استان اردبیل، حلیم فرماندار بیله سوار و مهدی پور مدیریت کمیته امداد امام خمینی شهرستان و جمعی از خیرین و معتمدین زکات شهرستان در سالن اجتماعات این فرماندرای برگزار شد.

ارسال نظرات