معاون امور اجتماعی بهزیستی یزد:

مرکز روزانه نگهداری کودکان خیابانی یزد راه‌اندازی می‌شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی یزد در جلسه ستاد ساماندهی متكديان و كودكان خيابانی استان از راه اندازی مرکز روزانه نگهداری این کودکان خبر داد و گفت: طی چند روز آینده با اقداماتی که انجام شده مجوز این مرکز از سوی سازمان بهزیستی صادر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۳۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: معاون امور اجتماعی بهزیستی یزد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی متكديان و كودكان خيابانی استان از راه اندازی مرکز روزانه نگهداری این کودکان خبر داد و گفت: طی چند روز آینده با اقداماتی که انجام شده مجوز این مرکز از سوی سازمان بهزیستی صادر خواهد شد.

جمال پایدار گفت: دلیل راه اندازی مرکز روازنه این است که عمده کودکان و فرزندانی که در مراکز شبانه‌روزی پذیرش می‌شدند دارای سرپرست و خانواده بودند ولی به دلیل فقر اقتصادی و اجتماعی مجبور به آمدن به خیابانها و کسب درآمد می شدند.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز نگهداری روزانه کودکان خیابانی از رویکردهای کاری سازمان بهزیستی است، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب ناشی از کار و حضور در خیابان ها، ارتقا سلامت اجتماعی و کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و غیره از اهدافی است که این مراکز دنبال می‌کنند.

پایدار با بیان اینکه مرکز روزانه نگهداری از کودکان خیابانی جنبه اقامتی ندارد، اعلام کرد: سن کمتر از 18 سال و سالم بودن کودکان از جمله شرایط پذیرش کودکان خیابانی در این مرکز است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی یزد گفت: مرکز شبانه روزی کودکان خیابانی در استان نیز در سال 78 راه اندازی شد که طی چهار سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و در 9ماهه امسال 58 کودک خیابانی را مورد پذیرش قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد نیز در این نشست با تأکید بر مدیریت ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان خاطرنشان کرد: باید با استفاده از اسناد بالادستی استان به گونه ای عمل شود که متکدی و کودک خیابانی در یزد نداشته باشیم.

جعفر امین مقدم افزود: باید ورودی ها ی استان را کنترل کنیم تا ورود متکدیان و کودکان کار به استان بیشتر نشود.

وی با بیان اینکه در بودجه شهرداری برای کمک و تجهیز کودکان خیابانی اعتبار دیده شده است، ادامه داد: بنا به وظیفه ای که داریم و مصوباتی که ابلاغ شده فعالیت های لازم در خصوص متکدیان و کودکان خیابانی را انجام می دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این نشست وجود متکدیان و کودکان خیابانی را از آسیب‌های جدی در استان نام برد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری و همراهی دستگاه ها، چهره استان را از این آسیب پاک کنیم.

مجید جوادیان زاده با بیان اینکه رسانه ها نیز به خوبی به موضوع متکدیان و کودکان خیابانی پرداختند، ادامه داد: نشست سه جانبه‌ای نیز با حضور شهرداری، بهزیستی و استانداری در زمینه ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نباید اسناد بالا دستی استان به گونه ای باشد که اینگونه آسیب های اجتماعی را داشته باشیم، تصریح کرد: باید در اسناد بالا دستی توسعه استان مداخله کرد و این اسناد با صفت دانایی محور و معرفتی باشند تا از این آسیب ها جلوگیری شود.

یزد آوا/

ارسال نظرات