به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها:

برگزاری مراسم گرامیداشت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در بهاباد

مراسم گرامیداشت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در مسجد امام حسن عسکری(ع) بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۸۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و مساجد سطح شهرستان بهاباد برگزار شد.

در مراسمی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) بهاباد برگزار شد حجت الاسلام پور موسوی کاشانی یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در سخنانی ضمن عرض تسلیت رحلت شهادت گونه کریمه اهل بیت، گفت: حضرت معصومه(سلام الله علیها)، اسوه و الگویی برای همه مردم به ویژه دختران و زنان جامعه است.

وی به حدیثی از امام جواد(علیه السلام) که فرمودند: «هرکس حرم عمه ام در قم را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود»، اشاره کرد و گفت: شهر قم به برکت وجود حرم کریمه اهل بیت به مرکز صدور فرهنگ اهل بیت تبدیل شده است حجت السلام پور موسوی معادل بودن زیارت امامزاده با امام معصوم(ع) را نشان از جایگاه حضرت فاطمه معصومه س) برشمرد و گفت: بسیاری از شخصیت، علما و بزرگان در پناه حرم شریف حضرت معصومه(س) مسائل و مشکلات خود را مطرح و این بانو به عنوان یک ملجأ علمی و راهگشا، از مشکلات آنها گره گشایی می کردند.

وی اظهار داشت: کریم کار خوب و خیر را وظیفه خود می داند و حضرت فاطمه معصومه(س) علاوه بر کریم، عالمه و محدثه هم بودند.

این روحانی برجسته گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) همواره ملجا و پناهگاهی در قم برای شیعیان، به ویژه علما و بزرگان و حوزه های علمیه بوده اند.

حضرت فاطمه معصومه(س) دختر گرامی امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی کاظم(ع) و خواهر بزرگوار امام رضا(ع) است که در دهم ربیع الثانی سال 201 هجری قمری در شهر قم وفات یافت و بارگاه نورانی این بانوی گرانقدر در شهر قم قرار دارد.


ارسال نظرات