رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

کمک 60 میلیارد تومانی خیرین سلامت به بخش بهداشت و درمان لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کمک 60 میلیارد تومانی خیرین سلامت به بخش بهداشت و درمان لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۹۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، ساکی در همایش خیرین سلامت لرستان که با حضور وزیر بهداشت در خرم آباد برگزار شد، گفت: خیرین به ما اعتماد کرده و گام های بزرگی را در عرصه بهداشت و درمان استان برداشته اند به گونه ای که امسال از 100 میلیارد تومانی که پیش بینی شده بود خیرین کمک کنند 60 میلیارد تومان آن در قالب اهدای زمین، خریداری تجهیزات و دیگر کمک ها جذب شده است.

وی افزود: خیرین سلامت استان لرستان در مقایسه با خیرین استانهای شیراز و اصفهان که قدمت 20 ساله در امور خیر دارند گام های بلندی را برداشته اند.

ساکی با بیان اینکه اعتبار تملک دارایی این دانشگاه در سال 94، 17 میلیارد تومان بوده است؛ اما خیرین 55 میلیارد تومان کمک کرده اند و این معجزه خیرین است گفت: مردم اگر اراده کنند می توانند بسیاری از مشکلات و نیازمندی های عرصه بهداشت و درمان استان را رفع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه گفت: وزیر بهداشت امسال دو بار به لرستان سفر کرده اند و شاهد تحولات بهداشت و درمان و سلامت در استان بوده اند.

ساکی با بیان اینکه طی دو سال اخیر 100 پروژه عمرانی و زیر بنایی بزرگ و کوچک از دانشکده تا خانه بهداشت با 200 میلیارد تومان اعتبار در این دانشگاه ساری و جاری بوده است اظهار کرد: امیدواریم که بیمارستان جایگزین شهدای عشایر خرم آباد که سالیان سال نیمه کاره رها شده است با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه مرکز طب هسته ای توسط یکی از خیرین به زودی افتتاح می شود تصریح کرد: عملیات احداث مرکز درمان و تشخیص سرطان نیز از سال 92 شروع شده است که انتظار داریم که با مساعدت وزیر بهداشت اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این مرکز تامین شود.

ساکی نبود آزمایشگاه مرجع را از معضلات استان لرستان برشمرد و افزود: این آزمایشگاه در ملاقاتی که با رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور داشتیم در پردیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در دست ساخت است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان اعصاب و روان خرم آباد نیز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است افزود: NICU و PICU بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد پس از به کاری گیری کادر پرستاری جدید که در هر طی کردن مراحل گزینش هستند راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دستگاهMRI  بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد نیز از محل منابع طرح تحول سلامت خریداری شده است و ظرف هفته های آینده در راه اندازی می شود.

ساکی افزود: یک ساختمان جدید هم در مجاورت بیمارستان شهید رحیمی خریداری شده است و به زودی به فضای این بیمارستان اضافه می شود.

وی ادامه داد: بدترین هتلینگ های بیمارستانی را در بیمارستان کوهدشت داشته ایم اما الان هتلینگ آن بهرتین هتلینگ در سطح کشور کشور است.

ارسال نظرات