رئیس اداره کتابخانه های عمومی خاتم:

فرهنگ سازی؛ لازمه افزایش سرانه مطالعه در کشور /ضرورت تجهیز کتابخانه های خاتم برای جذب جوانان به مطالعه و کتابخوانی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خاتم گفت: اگر امروز ما فرهنگ مطالعه را در مردم جای بیندازیم کلیه فرهنگ ها را آموخته ایم، دیگر نیاز به هزینه های گزاف برای خود و شهروندان ایجاد نخواهیم کرد
کد خبر: ۸۶۲۴۵۹۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، سید عباس طباطبایی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان خاتم گفت: جهت افزایش سرانه مطالعه در ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و بعد این گستره را به خانه و فرزندان و اقوام کشید و در آخر به توسعه بحث مطالعه در جامعه پرداخته شود.

طباطبایی اظهار داشت: اگر امروز ما فرهنگ مطالعه را در مردم جای بیندازیم کلیه فرهنگ ها را آموخته ایم، دیگر نیاز به هزینه های گزاف برای خود و شهروندان ایجاد نخواهیم کرد چون همه چیز با مطالعه و شناخت ایجاد می شود.

وی در ادامه رویکرد اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در راستای افزایش فرهنگ مطالعه در شهرستان خاتم را به شرح ذیل اعلام کرد:

  1. جذب نیروهای کار آمد و متخصص در امر کتابداری و کتابخوانی طی چند سال اخیر .
  2. راه اندازی هفتمین کتابخانه عمومی با نام مقدس حضرت امام حسین (ع) در شهرک بنیاد صدوق .
  3. راه اندازی بخش اختصاصی کودک و نوجوان در کلیه کتابخانه ها.
  4. اجرای مستمر کلاس ها و برنامه های فرهنگی جهت جذب کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها و ایجاد فرهنگ مطالعه در بین آنان که می توان به مواردی از جمله برگزاری جلسات قصه گویی ویژه مادران خانه دار،کلاسهای آموزش و تفسیر قرآن، قصه گویی، شاهنامه خوانی، نقاشی با حضور مربیان مجرب در کلیه کتابخانه های عمومی شهرستان.
  5. جلسات نقد و بررسی کتاب نویسندگان شهرستان با حضور خود نویسندگان و اساتید و دانشجویان.
  6. نشست سراسری کتابخوان(کشوری) با معرفی کتابها توسط اعضاء جهت ایجاد فرهنگ مطالعه در شهرستان.
  7. انتخاب کتابداران برتر استانی و کشوری در سال 94.
  8. انتخاب کتابدار برتر کتابخانه های روستایی کشور از شهرستان خاتم .
  9. انتخاب مدیر برتر استانی .

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان خاطر نشان کرد: از خیرین شهرستان در خواست میکنم توجه بیشتر در امر کمک به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه داشته باشند،زیرا با این کار باعث افزایش روند پیشرفت فرهنگی و افتخارات و پیشرفتهای گوناگون جوانان در شهرستان می شود.

ارسال نظرات