وزیر بهداشت:

قرارگاه خاتم الانبیاء 18 هزار تخت بیمارستانی را در کشور احداث می کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: ۱۸ هزار تخت بیمارستانی توسط قراگاه خاتم الانبیاء به ظرفیت درمانی کشور افزوده می شود.
کد خبر: ۸۶۲۴۷۳۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، قاضی زاده هاشمی در آیین انعقاد تفاهم نامه ساخت 1000 تخت بیمارستانی در لرستان فی ما بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و دانشگاه علوم پزشکی لرستان که با سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم النبیاء در محل استانداری لرستان انجام شد، گفت: طبق توافقی که با قرارگاه خاتم الانبیاء کرده ایم 18 هزار تخت بیمارستانی در 5 سال به ظرفیت کشور افزوده می شود.

وی افزود: در حال حاضر قرار داد ایجاد ظرفیت سه هزار تخت با قرارگاه ازندگی خاتم الانبیاء بسته شده است بسته شده است و امروز هم قرارداد ساخت بیمارستان 500 تختخوابی خرم آباد بسته می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر 2100 تخت فعال در استان لرستان وجود دارد و در این استان نیازمند افزایش 1000 تا 1500 تخت دیگر نیز هستیم گفت: امروز به واسطه عقد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی برای احداث بیمارستان 500 تختخوابی خرم آباد بهترین روز رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با این حال امیدواریم که این توافق منجر به توسعه زیرساخت های درمانی در این استان شود.

هاشمی با بیان اینکه توافق دیگری که با قرارگاه خاتم الانبیاء صورت گرفته این است که قرارگاه ظرف 36 ماه 100 خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت را با 25 هزار متر مربع فضا در استان لرستان احداث کند تصریح کرد: تامین اعتبار این مراکز بهداشتی توسط وزارت بهداشت و استانداری لرستان انجام می شود.

وی اظهار کرد: در استانهای سیستان و بلوچستان، البرز و کردستان نیز تلاش خواهیم که تمام مراکز بهداشتی مورد نیاز تا پیش از پایان دولت ساخته شوند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از افتخارات من در این دولت آشنایی با سردار عبداللهی و همکارانش است و اگر چه در این دولت با ایشان آشنا شده ایم اما انگار سالهاست که با هم آشنا هستیم و این برای من مایه افتخار است.

هاشمی با بیان اینکه قرارگاه خاتم در این مدت کوتاه در کنار خدماتی که به دولت داده کمک های زیادی نیز به وزارت بهداشت کرده است بیان کرد: اگر قرار گاه نبود کشور با مشگلات زیادی در حوزه سازندگی مواجه می شد و مجبور بودیم که بابت اجرای پروژه ها هزینه های زیادی را به پیمانکاران خارجی پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: شرایط در دوران سازندگی نسبت به دوران جنگ سخت تر است؛ چرا که در دوران جنگ شهادت و تکریم و تعظیم در انتظار انسان است؛ اما در دوران سازندگی ممکن است با حواشی مواجه شویم و از تکریم و تعظیم خبری نباشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور نیز در این مرام گفت: وظیفه ما این است که تا زمانی نیاز باشد برای رفع محرومیت ها در استان لرستان حضور داشته باشیم.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه سازندگی نیاز مبرم کشور است و باید زیرساخت ها فراهم شود ادامه داد: 27 سال است که قرارگاه پروژه های مختلفی را به سرانجام رسانده است.

وی با بیان اینکه ساخت ظرفیت های بیمارستای جدید با 1000 تخت در استان لرستان تدبیر وزیر بهداشت است و ما از این حیث از شخص وزیر و استاندار لرستان تشکر می کنیم ادامه داد: در جلسه ای که با وزیر بهداشت داشتیم توافق شد که 18 هزار تخت مورد نیاز کشور توسط قرارگاه ساخته شود و البته ساخت آنها بر اساس اولویت وزارت بهداشت خواهد بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه اولویت قرارگاه تسریع در ساخت این بیمارستانها است گفت: نقدینگی مورد نیاز جهت اجرای این توافق توسط وزارت بهداشت تامین می شود و البته بخش دیگر یدر قبال واگذاری املاک به قرارگاه تامین می شود.

سردار عبداللهی ادامه داد: در تبریز ، شیراز، مشهد و تهران زمین ها برای ساخت بیمارستان به قرارگاه تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این توافقات لازم برای ساخت بیمارستان 500 تختخوابی خرم آباد انجام شده است اضافه کرد: از وقتی که دست جهاد سازندگی از روستاها کوتاه شد روستاها از حیث زیرساخت، بهداشتی و مدارس با مشکل مواجه شدند و با این حال امروز قرارگاه برای رفع این محرومیت ها احساس تکلیف می کند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء در حال حاضر 15 تا 16 هزار پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستاها در دست اقدام دارد گفت: از این تعداد 500 پروژه با هشت هزار میلیارد تومان متعلق به استان لرستان است البته ما نخواسته ایم که این پروژه ها رسانه ای شوند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه روستائیان حق زیادی را بر گردن ملت ایران دارند افزود: روستاها محل تامین نیازمندی های کشور هستند؛ البته خود ما هم روستایی هستیم و حال که به جایگاهی رسیده ایم نباید روستاها را فراموش کنیم.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید در روستاها تحقق پیدا کند و اگر اینگونه شود مشکلات شهری را که با آنها روبرو هستیم را نخواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: ساخت مراکز بهداشتی و خانه های بهداشتی که در لرستان با وزارت بهداشت توافق شده است هدیه قرارگاه به مردم استان لرستان و به ویژه روستائیان است.

عبداللهی افزود: همدلی مسئولان استان اعم از استاندار، امام جمعه و فرمانده سپاه استان از نکات لذت بخش در این استان است و با این حال در هر بعدی که لازم باشد در خدمت استان لرستان هستیم.

استاندار لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه وزیر بهداشت ی دو روز حضور خود در لرستان همه بیمارستانها را بازدید کردند و چالش های سلامت در استان را مورد بررسی قرار دادندگفت: خدا را شاکریم که سردار عبداللهی از نیروهای بومی و افتخار استان لرستان سهم بزرگی را در سازندگی این استان ایفاء کرده اند.

بازوند تریح کرد:علاوه بر تفاهمی که با قرارگاه برای ایجاد ظرفیت 1000 تخت بیمارستانی در شهرهای خرم آباد، کوهدشت و دورود صورت گرفته است قرارگاه 104 اورژان، شهری، خانه بهداشت روستایی و مرکز جامع سلامت را در این استان می سازد.

وی بیان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده قرارگاه بیمارستان 500 تخت خوابی خرم آباد را در فاز اول احداث می کند و در فاز بعدی 500 تخت بیمارستانی دیگر در شهرهای دورود و کوهدشت به ظرفیت یمارستانی استان اضافه می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در این مراسم ضمن تمجید از عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آمزش پزشکی گفت: وزیر بهداشت دولت یازدهم از وزرای موفق و ارزشمند دولت است که نام نیک و خدمات ارزشمندشان زبانزد همه است و در واقع خوشنامی، همت بلند و تلاش و کوشش ایشان برای ملت ایران روشن است

میرعمادی افزود: سردار عبداللهی فرمانده قراراه سازندگی خاتم الانبیاء نیز در مقام عمل ثابت کرده است که هیچ گره ای در امر سازندگی و پیشرفت کشور وجود ندارد که به دست این قرارگاه باز نشود.

وی با بیان اینکه از زمان حضور قرارگاه شاهد تحول اساسی در استان لرستان هستیم افزود: استاندار لرستان از سالها قبل به واسطه مسئولیتی که در استان لرستان داشتند با مشکلات این استان آشنا بوده اند و با این حال می توان گفت که جلسه امروز حاصل همت استاندار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امروز کار بزرگی در امر سلامت در لرستان اتفاق می افتد گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی در گرو به رخ کشیدن کارآمدی نظام است؛ از این رو باید به گونه ای عمل کنیم که نظام به عنوان الگوی پیشرفت، عدالت و امنیت در دنیا مطرح باشد.

میرعمادی اضافه کرد: همه قدرت ها معترفند که ایران اسلامی قدرتمندترین، باثبات و امن تریم کشوها در منطقه است و البته در امر سلامت هم بعد از پیروزی انقلاب شاهد یک تحول بنیادین در کشور بوده ایم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت بیانگر اهمیت سلامت برای نظام است ادامه داد: عدالت اجتماعی اقتضاء می کرد که خدمات نظام به دورترین نقاط برود و با این حال طرح تحول سلامت یکی از این اقدامات بود که در راستای توجه به مناطق محروم توسط دولت یازدهم اجرا شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء در لرستان تنها به ساخت مراکز بهداشتی و درمانی ختم نمی شود؛ بلکه امروز بزرگترین پروژه های عمرانی این استان توسط قرارگاه در حال اجرا هستند گفت: علی رغم کمبود اعتبارات شاهدیم که استان لرستان با همت استاندار و تیم توانمندی که در اختیار دارند در حال پیشرفت است.

میرعمادی اظهار کرد: استاندار برای با قول و عمل برای توسعه و پیشرفت لرستان سنگ تمام گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: یکی از دغدغه های مسئولان استان رسیدگی به مشکلات روستاها و مناطق محروم است که خوشبختانه با توافق صورت گرفته با قرارگاه برای ساخت مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در روستاها گام بلندی در این زمینه برداشته شد.

لازم به ذکر است؛ وزیر بهداشت طی دو روز حضور خود در استان لرستان علاوه بر انعقاد تفاهم نامه ساخت بیمارستان جایگزین شهدای عشایر خرم آباد و بهره برداری از پنج پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور در بیمارستانها و دانشکده های این دانشگاه در نقاط مختلف استان از نزدیک در جریان مشکلات و موانع پیش روی بخش بهداشت و درمان لرستان قرار گرفت.


ارسال نظرات