امام جمعه مهرشهر :

انتخابات یک آزمون بزرگ برای ملت ایران اسلامی است /تاکتیک آمریکا در مواجهه با ایران تغییر کرده است

حجت‌الاسلام رضایی گفت : آمریکا رویکردش را در قبال ایران عوض نکرده است فقط تاکتیک خود را تغییر داده است و همچنان به دشمنی خود در مقابل ایران ادامه می دهد.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۶۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین یداله رضایی در خطبه اول سخنرانی خود در نماز جمعه مهرشهر کرج، با اشاره به سخت ترین و شدیدترین واجبات الهی، اظهار داشت : امام صادق (ع) در روایتی فرمودند مهمترین و سخت ترین اعمال رعایت انصاف می باشد که  این مهم نیاز به خودساختگی و شدت تقوا در تراز بسیار بالا دارد.


وی مواسات را از دیگر واجبات الهی دانست و افزود : مواسات به معنای همدردی کردن و شریک در غم دیگران  بودن است و از سوی دیگر مسلمانان را شریک در توانمندی خود در امور مالی، فکری، سیاسی، رهنمودی و جسمی قرار دادن می باشد.

امام جمعه مهرشهر تاکید کرد : درجه مواسات کمی از ایثار پایین تر است و ایثار به معنای از خودگذشتگی می باشد در حالی که خود شخص نیاز دارد ولی در مواسات هم انسان و هم دیگران استفاده می کنند و نسبت به دیگران بی تفاوت نیستند.

وی گفت: مورد سوم مهمترین اعمال ذکر خداست چراکه  امام صادق (ع)  نیز در این خصوص تاکید دارند و فرمودند مقصود فقط گفتن ذکر زبانی نیست بلکه  باید در اعمال خود حرام و حلال را رعایت کنید و اطاعت خدا را به جای آورید.

حجت‌الاسلام رضایی دادن زکات را از اوصاف برجسته مومنانِ رستگار دانست و خاطرنشان کرد :در آیه 4سوره مومنون بیان شده است که مومنانی که به فلاح رسیدند زکات می پرداختند. نکته ای در اینجا وجود دارد، حکم معروف زکات در مدینه نازل شده است ولی این سوره مکی است. این موضوع بیانگر آن است که  زکات مستحبی را هم شامل می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد : زکات 2 نکته  قرآنی و روایی  دارد که نکته قرآنی آن است که بین نماز و پرداخت زکات پیوستگی وجود دارد؛ همانطور که در آیه 110 سوره بقره آمده است نماز اقامه کنید و زکات را ادا کنید.

امام جمعه مهرشهر نکته روایی زکات را اینگونه بیان کرد:در روایتی امام رضا (ع)حکمت واجب بودن بیان فرمودند  زکات به خاطر  قوت فقرا  و حفظ اموال اغنیاء، به جا آوردن شکر نعمت الهی و امید به افزونی مال، رافت و مهربانی نسبت به ضعفا و بینوایان و تشویق اغنیاء به روحیه مواسات می باشد.

حجت‌الاسلام رضایی در خطبه دوم سخنرانی خود، انتخابات را مهم، حساس، سازنده و آزمون بزرگ امت ایران دانست و خاطرنشان کرد :فرمایشات  مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران انتخابات بسیار قدرشناسانه و جامع و توام با تذکراتی به مسئولین بود.

وی افزود : مقام معظم رهبری در زمان همه دولتها رهنمودهایی داشتند که سازنده بود، در جاهایی که دولتها به این فرمایشات عمل کردند موفق بودیم و در جاهایی که عمل نشد ضرر کردیم.

امام جمعه مهرشهر انتخاب افراد صالح در انتخابات را ضروری دانست و اظهار داشت: طبق فرمایشات حضرت آقا، صالح یعنی کسی که بر مسند مجلس یا خبرگان  می نشیند باید خودش را سپر مشکلات کشور قرار دهد و کشور را به دشمن نفروشد.

وی عنوان کرد: در کشورهای مختلف مثل آمریکا برای انتخابات فیلتر سختی دارند و فرانسه قانون اساسی ای دارد که برای  رییس‌جمهور و نماینده مجلس شدن مراحل بسیاری قرار داده است.

 حجت‌الاسلام رضایی اظهار داشت: عده ای به بسیجی اهانت می کنند، در حالیکه همین بسیجیان هستند که مدافعان حرم می باشند و این درحالیست که این افراد خودشان به مقام و ثروت چسبیده اند و به خاطر چند نفر که معلوم است از کجا خط گرفتند به حزب اللهی تهمت می زنند.

وی تاکید کرد: آمریکا رویکردش عوض نشده ولی تاکتیکش را تغییر داده است. این آمریکایی ها از زمان قبل از انقلاب دشمن ما بودند و حالا هم هستند اینها خدمتی نکردند بلکه دزدهایی هستند که آمده اند.

امام جمعه مهرشهر در پایان عنوان کرد : حرف اول و آخر را اقتصاد مقاومتی می زند. در عمل باید به سخنان رهبر عمل شود نه اینکه  فقط کلامی گفته شود.



خبرنگار افتخاری: فرنگیز اصغر نژاد
ارسال نظرات
پر بیننده ها