یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

افزایش فروش نفت، وادادگی در منافع ملی است

محمد خوش چهره گفت: افزایش فروش نفت به معنای یک نوع حراج ثروت ملی یا حراج میراث بشری است که در شرایط کنونی در ایران شاهد هستیم و لذا ایرادات فروان می توان گرفت.
کد خبر: ۸۶۲۴۹۳۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

 محمد خوش چهره اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر اینکه در شرایطی که قیمت نفت کاهش داشته افزایش فروش نفت خسارات سنگین برای کشور دارد اظهار داشت: افزایش تولید نفت یا بهره برداری بیش از اندازه نفت در لایحه بودجه، علی رغم اینکه قیمت جهانی نفت پایین است یک اضطرار، وابستگی و وادادگی را نسبت به درآمد نفتی نشان می دهد.

وی افزود: کاهش قیمت واقعی نفت در خیلی از  اظهار نظرها و محاسبات منجر به افزایش فروش نفت شده است .

خوش چهره با بیان اینکه  محدودیت منابع نفتی در سالهای پیش رو می باشد تاکید کرد: از نظر زمانی در بازه زمانی20 یا 25 سال دیگر برخی کشورها مثل عربستان از دور  تولید انبوه و گسترده خارج خواهد شد.

این اقتصاددان با اشاره بر اینکه افزایش فروش نفت حراج ثروت ملی است بیان داشت: این افزایش فروش نفت به معنای یک نوع حراج ثروت ملی یا حراج میراث بشری است که در شرایط کنونی در ایران شاهد هستیم و لذا ایرادات فروان می توان گرفت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: پایین بودن قیمت نفت در تعارض جدی با اقتصاد مقاومتی است که در اقتصاد مقاومتی آنچه تاکید مهم است کاهش وابستگی های تهدید زا مخصوصا خام فروشی نفت مد نظر قرار گیرد ولی در لایحه بودجه اتکا به نفت کماکان وجود دارد.

خوش چهره خاطر نشان کرد: افزایش قیمت نفت با توجه به پایین بودن قیمت نفت یک تناقض آشکار با عقلانیت و تدبیر است و در راستای منافع ملی و  مصالح ملی قرار ندارد.

وی گفت: این نگاه در جایگاه پایین‎ تر از نگاه  اسلامی است و چنین معیارهایی بساط  نگرانی را می افزاید و به طور یقین افزایش فروش نفت منطقی نبوده است .

ارسال نظرات