برگزاری جشن اقتدار ملی، عزت اسلامی، ایران آباد

با حضور استاندار کردستان جشن اجرای برجام برگزار و زنگ اقتدار ملی، عزت اسلامی، ایران آباد در سنندج نواخته شد.
کد خبر: ۸۶۲۵۳۸۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در مراسم نمادین و جشن اقتدار ملی، عزت اسلامی، ایران آباد که پیش از ظهر امروز با شرکت دانش آموزان در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد؛ با تبریک پیروزی ملت بزرگ ایران و به فرجام رسیدن برجام، به تشریح برنامه جامع اقدام مشترک و مذاکره ایران با کشورهای 1+5 پرداخت.

زاهدی با اشاره به حق کشورهای مختلف برای بهره گیری از علم، یکی از علوم پرکاربرد امروز را دانش هسته ای عنوان کرد که در اختیار چند کشور معدود دنیا قرار دارد و اظهار داشت: دانشمندان ایران اسلامی نیز با تلاش خود به این دانش مهم دست یافته و توانستند اورانیوم را در داخل کشور غنی سازی نمایند.

استاندار کردستان با اشاره به اهداف صلح آمیز دستیابی ایران به دانش هسته ای و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت استفاده از سلاح های اتمی و کشتار جمعی، تصریح کرد: علی رغم آگاهی آنها از این مساله ، در طول سالیان متمادی انواع فشارهای مختلف به خاطر دست یابی ایران به دانش هسته ای بر کشورمان وارد شد و قطع نامه های متعددی علیه کشورمان تصویب و مشکلات را به وجود آورد.

مهندس زاهدی با اشاره به نحوه تصویب قطع نامه های شورای امنیت تحت عنوان فصل هفتم منشور ملل متحد و عواقب آن گفت: در طول تصویب این قطع نامه علیه کشورها ، به جزء ایران اسلامی ، همه آنها مورد تهاجم قرار گرفته اند.

وی پرونده هسته ای ایران را یکی از طولانی ترین مناقشات 12 سال گذشته جهان عنوان کرد که در نهایت با گفتگو و مذاکره به فرجام رسید و تصریح کرد: این درس بزرگی برای تمام دنیاست که مناقشات و مشکلات خود را با گفتگو حل نمایند.

استاندار کردستان به اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و مشکلات پیش آمده نیز اشاره کرد و گفت : در این مقطع تاریخی با حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب ، تدبیر رییس جمهور محترم و هوشمندی و توانمندی تیم مذاکره کننده هسته ای این برنامه به فرجام رسید.

وی این پیروزی و اقتدار ایران اسلامی را مرهون همدلی و همزبانی مجموعه نظام ، پشتیبانی مقام معظم رهبری ، حمایت قوای سه گانه دانست و گفت: این اقدام سختی بود و شایسته است که به عنوان یک مقطع تاریخی در کشورمان به یاد داشته باشیم و آن را بزرگ بداریم.

وی با توصیه به دانش آموزان برای مطالعه این رویداد بزرگ ، از آنان خواست پیام رسان این واقعیت در جامعه و در بین خانواده ها باشند.

در ابتدای این مراسم قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز با تبریک پیروزی بزرگ ملت ایران و اجرای برجام ، این جشن را نتیجه مقاومت مردم همیشه در صحنه کشورمان دانست و گفت: در طول دوران گذشته ، ملت ایران در عرصه های مختلف از ملی شدن صنعت نفت تا پیروزی انقلاب ، دوران دفاع مقدس و تثبت حقوق هسته ای حضور موفق داشته اند.

وی این پیروزی را ناشی از اراده و مقاومت ملت شریف ایران، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و عقلانیت و خردورزی مسئولین کشور دانست و اظهار داشت: با اجرای برجام مشخص شد که با گفتمان صحیح می توان بر دشمن پیروز شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه پیام وزیر آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی که به مناسبت اجرای برجام صادر شده بود را قرائت کرد.

گفتنی است در ادامه این مراسم زنگ اقتدار ملی ، عزت اسلامی ، ایران آباد نواخته شد و در پایان به تعدادی از دانش آموزان برتر مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری لوح سپاس اهداء شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار