استاندار لرستان مطرح کرد:

تشریح آخرین جزئیات تعیین تکلیف اموال گروه امیر منصور آریا در لرستان

استاندار لرستان آخرین جزئیات تعیین تکلیف اموال گروه امیر منصور آریا در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۱۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل تولید استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد، ضمن تشریح آخرین جزئیات تعیین تکلیف اموال گروه امیر منصور آریا در این استان گفت: امیر منصور آریا 5 پروژه در استان لرستان داشته است که 83 درصد از صنایع غذایی گهر دورود از جمله این اموال است که بابت رد مال باید به بانک ملی داده شده است.

وی افزود: قرار بر این بوده است که بانک ملی سوم بهمن برای تحویل گرفتن این پروژه اقدام کنند ولی ظاهرا به هر دلیلی اقدام نکرده اند.

استاندار لرستان گفت: 18 درصد باقیمانده از صنایع غذایی گهر دورود متعلق به شرکای گروه آریا است که هنوز شراکت دارند و دادگاه در مورد آنها حرفی ندارد.

بازوند ادامه داد: پروژه سیلکون متال بروجرد هم از جمله اموال گروه امیر منصور آریا است که 70 درصد آن متعلق به این گروه و 30 درصد دیگر نیز متعلق به یک سرمایه گذار است که قرار شده است مزایده 70 درصدسهم گروه امیر منصور برگزار شود و هر کس تمایل داشته باشد می تواند در مزایده آن شرکت کند.

وی تریح کرد: پولی که بابت واگذاری سهم گروه امیر منصور آریا در پروژه سیلیکون متال بروجرد به دست می آید بابت رد مال به بانک ملی پرداخت می شود.

استاندار لرستان گفت: در خصوص ماشین سازی هم که جزو اموال این گروه محسوب می شود اختلافی بین دادگاه و سازمان خصوصی سازی وجود دارد به گونه ای که سازمان خصوصی سازی مدعی است که شرکت ماشین سازی مشکلی ندارد اما دادگاه می گوید که مشکل دارد؛ البته قرار شده است که 84 درصد این شرکت را هم در مزایده واگذار کنند.

بازوند بیان کرد: امیدواریم که مزایده شرکت ماشین سازی لرستان نیز به زودی برگزار و تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه گروه امیر منصور آریا یک واحد سنگبری نیز در ازنا دارد که در حال فعالیت است و مشکلی ندارد ادامه داد: به نظر من دادگاه در خصوص معادن قیر اطلاع کافی ندارد؛ از این رو چون این معادن هیچ مشکلی ندارند باید معادن قیر را آزاد و آن را به مزایده بگذارند؛ البته نمی توانند از پول آن به عنوان رد مال استفاده کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال کل اموال امیر منصور آریا در استان تعیین تکلیف شوند گفت: البته تعیین تکلیف اموال امیر منصور آریا با توجه به سفری که آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به لرستان داشت و در خصوص تعیین تکلیف اموال این گروه قول داد بر روی غلطک افتاد وگرنه دادگستری هنوز درگیر مابقی اموال امیر منصور آریا است و کاری برای آنها انجام نداده است.

بازوند افزود: عمده اموال امیر منصور آریا در لرستان صنایع غذایی گهر دورود بوده که تعیین تکلیف شده و گروه سرمایه گذاری توسعه ملی (و بانک) آن را تحویل می گیرند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه که با 13 دستور کار برگزار شد در خصوص واحدهای صنعتی راکد و مشکل دار استان لرستان تصمیمات لازم اتخاذ شد.


ارسال نظرات