هدایت حمله کنندگان به سفارت عربستان با تلگرام/ بسیجیان حمله به سفارت را سازماندهی نکردند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: اینکه در مسئله حمله به سفارت عربستان بگوییم افرادی تحت عنوان پایگاه بسیج و بسیجی این کار را سازماندهی کردند خیر به این شکل نبوده است.
کد خبر: ۸۶۲۵۵۲۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  بسیج پرس؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که امروز در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه مسائل امنیتی و جرایم عمومی بسیار حائز اهمیت است، گفت: در ارتباط با جرایم عمومی اگر به درستی توجه کنیم و در صحبت های رئیس جمهور هم این موضوع وجود داشت اگر کشور مسائل داخلی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد در روند مذاکرات نیز تاثیرگذار می بود.
 
وی ادامه داد: میانگین رشد سرقت در 10 سال گذشته در هرسال 32 درصد بود و رابطه مستقیمی بین این جرم و روند تورم می شد مشاهده کرد اما امسال رشد جرایم 3تا 3.5 درصد است که یکی از افتخارات وزارت کشور است، از دیگر افتخارات ما مدیریت تجمعاتی بود که در سراسر کشور رخ داد و اگر ما آن ها را کنترل و مدیریت نمی کردیم هرکدام قابلیت امنیتی شدن را داشت.
 
ذوالفقاری با بیان اینکه عده ای در خارج از مرزها در این مرحله می خواستند که به هرشکلی شده اتفاقی در داخل ایران رخ بدهد گفت: ما به لطف الهی به لحاظ اقدامات اطلاعاتی و امنیتی در شرایط بسیار خوبی به سر می بریم و از زمان شکل گیری یک توطئه در آن سوی مرزها دستگاه های اطلاعاتی ما را در جریان می گذاشتند و ما تمام مراحل کنترل و بازرسی را به بهترین شکل انجام می دادیم زیرا غربی ها بنا داشتند هیمنه کشور را فرو بریزند اما دستاورهای امنیتی بسیار خوبی توآم با آرامش داشته ایم و در طی این دو سه سال گذشته هیچ گونه موضوع امنیتی مشکل سازی نداشتیم.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد مسئله حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران و مشهد گفت: دستگاه های مسئول، مسئولیت بررسی موضوع را به وزارت کشور دادند ما نیز بلافاصله هیأتی تشکیل دادیم و همه زوایای آن را بررسی کردیم و گزارش آن به رئیس جمهور ارائه شد و قرار است به رهبری نیز ارائه شود.
 
وی با تاکید بر این امر که همه ابعاد موضوع حمله به سفارت روشن شده است، بیان داشت: خیلی فعالیت ها در گوشه و کنار کشور انجام می شود و برخی فرقه گرایی و فرقه سازی در کشور دارد شکل می گیرد این اقدامات سازماندهی بوده و بیش از 10 سال است که در کرج و تهران این گروه ها فعالیت می کنند و اینکه در مسئله سفارت بگوییم افرادی تحت عنوان پایگاه بسیج و بسیجی این کار را سازماندهی کردند خیر به این شکل نبوده است.
 
ذوالفقاری افزود: پیش از به وجود آمدن مسائلی از این قبیل دستگاه های مسئول وظیفه دادن هشدار لازم را دارند ما احتمال این اقدام را دادیم و نامه زدیم که اقدامات لازم انجام شود و به دلیل انجام درست این مسئولیت بود که مسئولیت بررسی ابعاد موضوع به وزارت کشور واگذار شد.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه احتمال تجمع بعد از اقدام آل سعود بعد از به شهادت رساندن شیخ نمر وجود داشت، گفت: ما هشدار تجمع را دادیم اما دوستان گفتند خیالتان راحت باشد غافل از اینکه افرادی رفته اند بعد از خواندن نماز و با آماده کردن کوکتل مولوتف وسایل خود را آماده کرده اند و آماده اقدام هستند که یک نفر در آن سوی مرزها لیدر آن ها بود و توسط تلگرام بعد از ظهر آن روز پیامی را برای اقدام علیه سفارت منتشر کرده بود.
 
وی افزود: بعضی از مسائل امنیتی و موضوعاتی که پیش می آید به دلیل ضعف اطلاعاتی است زیرا برخی این اقدام را به مسئله فرودگاه جده ربط دادند و گفتند توسط دولت اقدام لازمی در این باره انجام نگرفته است. اما باید بدانند در لحظات ابتدایی خود بنده پیشنهاد لغو سفر عمره را داده ام و چند سال بعد از وزارت کشور تصویب شد و تا اینکه موضوع جده رسیدگی نشود سفر عمره نداشته باشیم، عده ای دیگر گفتند مسئله سفارت در رابطه با مسئله منا است و همه این ها به دلیل اطلاعاتی است.
 
ذوالفقاری بیان اینگونه صحبت ها و ربط دادن مسئله سفارت به فاجعه منا و موضوع جده را به دلیل پوپولیسیتی حرف زدن و جو زدگی برخی افراد دانست که در این زمان مواضعی را ابراز می کنند و موجب می شوند طلبکاری کشور تبدیل به بدهی شود، عده ای گفتند جریان منا عمدی بود و به آن واکنشی نشان داده نشد اما این افراد سخنان رهبر معظم انقلاب در نوشهر گوش نکردند و با می گویند به دلیل جریان شیخ نمر است اما در مقابل ما می بینیم برادر نمر نیز حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد و همه این ها برای ما آموزنده است ما باید به مسائل کشور توجه داشته باشیم.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه احتمال برخورد با لیدرهای حمله به سفارت عربستان وجود دارد، گفت: لیدرخارجی به ایران انتقال داده شده و در حال بازجویی است، خود او نیز باور نمی کرد به این سرعت موضوع پیگیری شود، درباره فضای رسانه داخلی و خارجی و جهت گیری رسانه ها و کلیدواژه هایی که رد و بدل می شوند مسئولین امنیتی باید هوشیاری کامل را داشته باشند و موضوع را بررسی کنند و باید به شکلی صحبت کرد تا به مسائل دامنه زده نشود.
 
و موضوع شبکه های اجتماعی و فراخوان ها در این شبکه ها را بسیار مهم دانست و گفت: شرط اول جلوگیری از اتفاقات، اشراف اطلاعاتی است و اشراف اطلاعاتی یعنی اینکه قبل از هر اقدامی باید از موضوع باخبر شویم و به موقع تصمیم گیری کنیم، در مسئله بررسی ابعاد حمله به سفارت ما مکالمات تلفنی مسئولین را نیز بررسی  کردیم زیرا تصمیم به موقع بسیار مهم است و مسئله دیگر شفافیت، قاطع و قابل اجرا بودن تصمیمات است و در مراقبت از سفارت باید دانست که هیچ گونه تعرضی نباید صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به قضیه برنامه فیتیله شبکه دو صداو سیما بیان داشت: در قضیه برنامه فیتیله اقدام به موقع دکتر جبارزاده موجب جلوگیری از بحران شد و همه موضوعات باید در شورای تامین مورد بررسی قرار بگیرد.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: ما از این لحظه به بعد در حوزه امنیتی چهار مرحله تا پایان انتخابات داریم، مسئله امروز موضوع تایید صلاحیت هاست و باید موضوعات را به گونه ای بررسی کنیم که مشکل امنیتی پیش نیاید اگر کسی در کارش دریغ و بی طرف باشد ناامنی پیش نمی آید. مرحله بعدی روز انتخابات است و باید به امنیت صندوق ها توجه شود.
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ کسی حق ندارد قبل از اعلام رسمی مسئولین بگوید که پیروز انتخابات شده است، گفت: باید ستاد امنیتی را جدی گرفت تا انتخاباتی امن داشته باشیم، از حوزه های انتخاباتی بخواهید تا سناریوهای احتمالی را برای انتخابات ارائه دهند و بر اساس آن سناریو طراحی و اقدامات لازم انجام بگیرد.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات