سردار نقدی در آیین اختتامیه کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند:

هنری انقلابی است که جوانی پرورش دهد تا با دست خالی مقابل مستکبران بایستد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اختتامیه کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند تصریح کرد: هنری انقلابی است که جوانی پرورش دهد تا با دست خالی در مقابل مستکبران بایستد.
کد خبر: ۸۶۲۵۵۳۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  بسیج پرس؛ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اختتامیه کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند که شامگاه امروز در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند عنوان کرد: بزرگداشت یاد و خاطره ۲۰۰۰ شهید، فرصتی برای بهره گیری از گنجیه عظیم جهاد و شهادت و عنایتی از جانب پروردگار برای بهتر شناختن و بهتر شناساندن آن هایی است که هنر را به وصال حق به اوج کمال رساندند.
 
وی در ادامه با اشاره به این سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرموده اند هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیزم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد، تصریح کرد: این هنر هنر بصیری است که از پشت صحنه کودکان غزه و یمن نه فقط جنایتکاران صهیونیست و آل سعود را می بیند بلکه تا عمق اتاق های جنگ رژیم های جنایتکار آمریکا و انگلیس را به تصویر می کشد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند که هنر در عرفان اسلامی، ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و ترسیم تلخ کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. ایشان می فرمایند هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالو صفاتی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلام لذت می برند.
 
وی در همین زمینه افزود: هنر مدنظر حضرت امام خمینی(ره) در مابخش کانون خانواده ها و نه بنیان گذار طلاق، جدایی و خودپرستی است و هنری است که انسان را از قید و بند دنیای مادی می رهاند نه اینکه انسان را به اسارت شیطان می کشاند.
 
نقدی با بیان این سخن از حضرت امام خمینی(ره) که فرموده اند تنها باید به هنری پرداخت که راه ستیز با جهان خواران شرق و غرب و در راس آن ها آمریکا و شوروی را بیاموزد،‌تصریح کرد: این همان هنری است که شهیدان محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی و نادر مهدوی را که با یک قایق کوچک ماهیگیری به جنگ ناوهای هواپیمابری که به اندازه یک شهر است می رود، پرورش می دهد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به دستگیری تفنگداران آ‌مریکایی متجاوز به حریم های آب های جمهوری اسلامی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: این هنر جوانان پاسداری است که در خلیج فارس حماسه آفریده اند را پرورش می دهد و هنری است که از جوان امت اسلام دلاوری پرورش می دهد که بتواند با دست خالی در مقابل مستکبران بایستد.
 
وی با اشاره به این سخن حضرت امام خمینی(ره) ‌که فرموده اند تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان و اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت ها باشد، اظهار داشت: مبادا که هنرمندی با قلم و شعر و دوربینش، دل صاحبانی از زر، زور و تزویر را خوش کند و به مدال و جایزه آن ها دلخوش باشد و دل محرومین و مستضعفین و آزادی خواهان در راه استقلال را برنجاند و بشکند.
 
نقدی در ادامه با بیان نظر امام خمینی(ره) درمورد انجام رسالت توسط هنرمندان گفت: امام خمینی(ره) فرمودند هنرمندان ما تنها زمانی می توانند بی دغدغه کوله بار مسئولیتشان را روی زمین بگذارند که مطئمن باشند مردمشان بدون اتکا به غیب تنها در چارچوب مکتبشان به حیات جاودان رسیده اند. هنر مدنظر ایشان هنری است که رمز و راز استقلال را می آموزد و اعتماد به نفس را در ملت زنده می کند و کرامت و شرافت انسان ها را به آن ها یادآور می شود. این هنر خودباوری و استقلال و ما می توانیم را در دل جوانان ایرانی جوانه می زند. این هنر هنری نیست که آب و نان و همه رزق و روزی را در دست قدرت های شیطانی ببیند و به دریوزگی آن ها بیانجامد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور مسئولین، هنرمندان و خانواده شهدای هنرمند در کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند عنوان کرد: امروز به محفل شهیدان آمده ایم تا برای پایبندی و تعهد به هنر جاودانه ای که کریمان و میزبانان این کنگره خلق کرده اند، میثاق ببندیم.
 
وی در همین زمینه با بیان اینکه برگزاری این کنگره آغاز راه است، اظهار داشت: مستکبران در این سال ها با انواع ابزار گسترده و پول های فراوان تلاش کرده اند تا چهره خشن و جنایتکار خود را بزک کنند و چهره نورانی نیروهای حزب الله و آزادی خواهان جهان را زشت و کریه جلوه دهند و هنر ما را عرصه ترک تازی خود کرده اند.
 
نقدی در همین زمینه افزود: موجی که از این کنگره با خون های پاک و بیداری که شهدا به ما و هنرمندان نسل جوان می دهند، آغاز می شود؛ دامن آن ها را خواهد گرفت و این کنگره آغازی در این راه است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از شهدایی که ما را میهمان ما کرده اند و خانواده معظم شهدا که جمع ما را نورانیت بخشیده و محل نزول ملائکه کرده اند، تشکر می کنیم گفت: از همه هنرمندانی که در این ایام برای شناخت بیشتر و عمیق تر هنرمندان شهید و شناساندن بهتر آن ها به جامعه همت و تلاش کرده اند تشکر می کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم این گنجینه بزرگ آثار و برکاتی که از هنرمندان شهید به عنوان میراثی گرانقدر برای جامعه به جا مانده است، هر روز بیش از گذشته استخراج کنیم و به تاسی از رهبر هنرمند و جانباز بزرگوار انقلاب که این راه را به ما نشان دادند برای ساختن نسل هنرمندی برتر و والاتر از آنچه تاکنون بوده اند، استفاده کنیم.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات