شهروندان تفتی از شرایط اقتصادی می گویند:

مردم امیدی به بهبود وضعیت اقتصاد ندارند/دولت برنامه خاصی برای رونق اقتصاد ندارد

شهروندان تقتی می گویند: دولت باید برای بعد از تحریم ها برنامه قوی داشته باشد تا وضعیت اقتصاد را مدیریت کند؛ آنچه که در این دو سال دیدیم تاثیری بر روی بازار نداشته است.
کد خبر: ۸۶۲۶۱۱۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: لغو تحریم ها بهانه ای شد تا خبرنگار صبح تفت، بین شهروندان و کاسبکاران تفتی برود و از وضعیت اقتصادی و وظیفه دولت در دوران پسابرجام بپرسد.

یکی از شهروندان تفتی که شغل او مسافر کشی است به خبرنگار صبح تفت می گوید: ما توقع داشتیم بعد از برداشته شدن تحریم ها بازار و کسب و کارها رونق بگیرد اما امروز همه کاسبی ها کساد است، ما امید داشتیم بعد از تحریم ها این وضع کساد ادامه نداشته باشد اما متاسفانه فرقی نکرده است.

«کاکاوند» با بیان اینکه دولت باید از این فرصت رفع تحریم ها استفاده کند؛ گفت: دولت باید مدیریت مناسبی بر روی اقتصاد داشته باشد و زمینه کار و کاسبی را ایجاد کند؛امروز من شب تا صبح در آژانس هستم ولی شاید دو تا سه مسافر جابه جا کنم.

«دهقان» نیز یکی دیگر از شهروندان تفتی است که به سئوال ما پاسخ می دهد؛وی می گوید: دولت باید برای بعد از تحریم ها برنامه قوی داشته باشد تا وضعیت اقتصاد را مدیریت کند؛ آنچه که در این دو سال دیدیم تاثیری بر روی بازار نداشته؛ امیدواریم دولت در این یک سال و نیم باقی مانده که تحریم ها نیز لغو شده اند برنامه ای برای اقتصاد داشته باشد، تا بازار از رکود خارج شود.

«میرزابابایی» یکی از کاسب کاران تفتی است که با ما مصاحبه کرده؛ وی نیز می گوید: من به عنوان یک کاسب کار آنچه می بینیم این است که مردم از بهبود وضعیت اقتصاد ناامید شده اند؛ مردم دیگر امیدی به بهتر شدن وضعیت بازار و اقتصاد ندارد؛ ببینید تحریم ها برداشته شد اما تغییر در بازار ایجاد نشد و شوری هم در مردم ایجاد نشد به خاطر همین است که مردم از اقتصاد قطع امید کرده اند.

این کاسب در مورد مدیریت دولت نیز می گوید: مشخص نیست که آیا دولت واقعاً برای اقتصاد برنامه ای دارد یا نه؟مثلاً این وامی که برای خرید خودرو داده شد اصلاً معلوم نیست با چه هدفی بود؟ اگر این وام برای مسکن داده می شد؛ شما می دیدید چه تحرکی در بازار ایجاد می شد.

«خوشحال زاده»، یکی دیگر از تفتی هاست که به ما جواب می دهد و می گوید: رییس جمهور محترم قبل از انتخاب شدن قول ها، وعده ها بسیاری را دادند که یکی از آن ها حل 100 روزه مشکلات اقتصادی بود اما بعد از گذشت چند صد روزه از آغاز بکار دولت هنوز خبری نیست.

وی ادامه داد: البته دولت در عرصه دیپلماسی تلاش خود را کرد و ما از تلاش همه دولتمردان تشکر می کنم منتهی خود دولت اعلام کرد که بعد از برداشته شدن تحریم ها، بازار رونق خواهند گرفت و اجناس ارزان خواهد شد اما بعد توسط وزیران تکذیب شد و امروز ما با برداشته شدن تحریم ها نه تنها ارزان شدن را ندیدیم بلکه مرغ از 5هزار و خورده ای به 6هزار و خورده ای گران شده است.

وی گفت: بنظر من دولت نباید فقط نگاهش به رفع تحریم ها باشد بلکه همانگونه که رهبری فرمودند:«باید مدیریت درستی بر اقتصاد انجام شود.»

فلاح، نیز که به شغل چاپ و نشر اشتغال دارد، گفت: پس از اجرای برجام و لغو تحریم ها هنوز اتفاق خاصی و در بازار کسب و کار نیفتاده است و هنوز هم فشار اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می کند؛ البته کسب و کار ما هم طوری است که با لغو تحریم ها زیاد تغییر نمی کند، دولت باید برنامه ریزی کند و به مرور زمان تغییر را ایجاد کند تا مردم قدرت خرید پیدا کنند و بازار از رکود خارج شود.

وی ادامه داد: امیدواریم انشاءالله با وعده های دولت مردان در سال آینده شاهد رونق اقتصادی و روحیه شاد کسب و کار در بازار باشیم.

«امید دادخواهی» نیز به خبرنگار صبح تفت گفت: حقیقت جامعه این است که پس از اجرای برجام در وضعیت اقتصادی هنوز تغییری ایجاد نشده و بازارها در رکود اقتصادی به سر می برد؛ تقاضای مردم، تجار،کسبه و قشر معمولی جامعه این است که دولت پس از رفع تحریم ها سریعا به بهبود وضعیت مردم اقدام کند.


ارسال نظرات