چتر خریداران میوه‌های قاچاق دربازار سایه انداخت

رئیس اتحادیه میوه وسبزی گفت: با وجود ممنوعیت ورود میوه‌های خارجی به کشور اما متقاضی خرید آن در بازار مصرف وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۲۷۱۵۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه وسبزی در خصوص فروش میوه های قاچاق در بازار اظهار داشت: با وجود تولید وقیمت مناسبی که میوه های مصرفی مردم در میادین این میوه و تره بار میوه های خارجی قاچاق به وفور مشاهده میشود.

 
وی با اشاره به اینکه میوه های خارجی با وجود ممنوعیت ورود به کشور در بازار عرضه میشود گفت: متقاضی خرید این میوه های خارجی در بازار مصرف وجود دارند به طوریکه عده ای پول اضافه دارند و میخواهند بابت میوه های خارجی هزینه کنند.
 
مهاجران در خصوص اینکه میوه های خارجی قاچاق به وفور در بازار کشور مشاهده میشود بیان کرد:در واقع وجود میوه های خارجی در بازار ضرورتی ندارد چرا که مشابه آن در داخل وجود دارد اما برخی واسطه ها به سبب سودهای هنگفت عرضه میوه های خارجی آن را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.
 
وی یاد اور شد: وضعیت تولید مرکبات در سال جاری مناسب و بیش از نیاز مصرف است و در حالی  که قیمت فروش آن برای باغدار به صرف نیست شاهد آن هستیم که پرتغال مصری، نارنگی پاکستانی ، انگور شیلی ، لیمو ترش پاکستان ، گلابی چینی ، شلیل و آلوسیاه ترکیه در میادین میوه و تره بار عرضه میشود.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به ذخیره سازی میوه شب عید گفت: متولی ذخیره سازی میوه شب عید سازمان تعاون روستایی است هر چند که سال گذشته خوب عمل نکرده اما اکنون ذخیره سازی کماکان در حال انجام است و منتظر اعلام سیاست های دولت در این زمینه هستیم.
ارسال نظرات