درس بزرگ و ماندگار حماسه 6بهمن آمل بصیرت، وحدت کلمه توام با ایمان و ولایتمداری بود

ویژگی دیگر 6 بهمن وحدت کلمه ای از اجتماع ملت در سراسر کشور برای مقابله با برپاکنندگان قائله مذکور بود که مردم فهیم آمل با انگیزه الهی برای ماندگاری حکومت اسلامی آنرا وجود آوردند آنچنان که ضمن ایجاد درس بزرگ برای دوستان موجب عبرت استکبار و دشمنان گردیده و در مصحف وصیت نامه سیاسی الهی امام جای گرفت.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۳۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷



خبرگزاری بسیج مازندران، به مناسبت ششم بهمن سالروز حماسه ملت مبارز غیور و مومن شهر هزار سنگر آمل سید قاسم هاشمی معاون اجرائی سپاه کربلا در مصاحبه با سید حسینعلی تقوی خبرنگار بسیج این سپاه اظهار کرد: هزار سنگرآمل نمادی از مقاومت هزاران نفری مردم غیور و مبارز است، لذا هزار سنگر آمل یعنی حضور هزاران نفری آمل در صحنه های حساس نظام اسلامی ایران به نمایندگی از جمعیت میلیونی ایران اسلامی .

معاون اجرائی سپاه کربلا گفت: حساب انقلاب با همه انقلابهای دنیا از نظر پیدایش انقلاب، کیفیت مبارزه و انگیزه قیام متفاوت است از این رو باید انگیزه قیام 6بهمن را در این دانست که مردم آمل با انگیزه الهی وارد میدان شدند و در بوجود اوردن آن خدا را در نظر داشتند.

سید قاسم هاشمی افزود: رمز پیروزی مردم در حماسه 6 بهمن بخوبی نمایان بود لکن مردم با انگیزه الهی وارد دفاع و مقابله با منافقان، سوسیالها و کمونیست ها یی شدند که قائله 6 بهمن را وجود آوردند .

وی بیان داشت: مردم با نگاه به اهداف عالیه اسلامی و انگیزه الهی که امام پایه گذار آن بود حرکت کردند و با این دور نما که در نظر ها داشتند برای اجرای دستورات امام مبنی بر استحکام حکومت اسلامی وارد کارزار 6 بهمن در مقابله با منافقان و ضدیون نظام الهی شدند.

بسیجی فعال سپاه کربلا خاطر نشان کرد: ویژگی دیگر 6 بهمن وحدت کلمه ای از اجتماع ملت در سراسر کشور برای مقابله با برپاکنندگان قائله مذکور بود که مردم فهیم آمل با انگیزه الهی برای ماندگاری حکومت اسلامی آنرا وجود آوردند آنچنان که ضمن ایجاد درس بزرگ برای دوستان موجب عبرت استکبار و دشمنان گردیده و در مصحف وصیت نامه سیاسی الهی امام جای گرفت.

معاون سپاه کربلا ادامه داد: دیگردرس حماسه 6یهمن همان انقلابی گری ملتی است که مقام معظم رهبری فرمودند:« من یک انقلابی ام و دیپلمات نیستم» لذا مردم بر اساس وظسفه وتکلیف در میدانها حاضر می شوند لذا طیفی که در حماسه6 بهمن حماسه آفرید طیف جوانی بود که انقلابی عمل کردند و امروز باید این وظیفه تبیین ، نهادینه و گسترش یابد، همچنانکه در واقعه گرونگان گیری اخیر، جوانان پاسدار در تادیب تفنگداران متجاوز امریکایی به موقع و به اندازه حرکت کردند و به همین سبب مقام عظمای ولایت در دیدار با این پاسداران جوان، آن اقدام را به موقع و به اندازه دانسته و از مسئولین هم خواستند اینچنین عمل کنند .

سرهنگ پاسدار هاشمی اشاره کرد: وظیفه انقلابی، بصیرت و اقدام به اندازه و به موقع باید در بین نیروهای مومن، متعهد و مجاهد جامعه بویژه مسئولین تعمیم یابد.

معاون اجرائی سپاه مازندران ابراز داشت: هجوم دشمن درعرصه ها متفاوت است و مردم هم برای حضور انقلابی در مقابله با هر نوع هجوم، ساز و کار مشخص تعریف می کنند، برهمین اساس در عرصه تعدی دشمن در سال 60 به شهر آمل، مردم تشخیص دادند برای دفاع و مقاومت باید سنگر درست کنند و از شهر دفاع کنند.

وی گفت: مردم هشیارانه می دانند وقتی براساس نوع هجوم دشمن، توطئه ها متغییر می شود، سنگر ها هم باید متغییر شود، آنچنانکه سال 60 مردم آمل، شهر را بسان تنگه هرمز و گلوگاه ورود ی مازندران دانسته و با سنگر سازی و سنگر گیری مناسب راه را برآنان بستند.

سید هاشمی یادآور شد: مبارزان مومن حماسه 6بهمن ، آمل را از یک سنگر به هزار سنگر تبدیل کردند و به دیگران آموختند اگر استکبار بخواهد با هرشیوه ای به داخل میهن، فرهنگ، اعتقاد، باور و ... نفوذ کند، ملت با اتکا به سلاح ایمان، وحدت کلمه و تبعیت از ولایت فقیه، ضمن ایجاد سنگر برای دفاع، برآنان حمله ور شده و نابودشان می سازد.

این مسئول بیان کرد: هزار سنگرآمل نمادی از مقاومت هزاران نفری مردم غیور و مبارز است لذا هزار سنگر آمل یعنی حضور هزاران نفری آمل در صحنه های حساس نظام اسلامی ایران به نمایندگی از جمعیت میلیونی ایران اسلامی، همانند مردم قدرشناس، بصیر و انقلابی تهران که به نمایندگی جمعیت 75 میلیونی ایران اسلامی در ختم قائله فتنه سال 88 نقش آفریدند.

معاون سپاه کربلا افزود: حماسه هزار سنگر، حماسه هزاران دل، هزاران زجر کشیده انقلابی و هزاران دلسوز نظام است و اعلام می کنیم بیش از 70 میلیون انقلابی در کنار مقام عظمای ولایت آماده هستیم و همان درسی به دنیای استکبار می دهیم که سیدهاشم الحیدری رییس حزب الله عراق در مراسم دفن 4 شهید یمنی در آمل تاکید کرد: « ما دیگر هلال شیعی نداریم هلال شیعی تبدیل به بدر شیعی شد، بدری که اول بصورت شکل ماه باریک بود واینک به ماه کامل رسید».

سید قاسم هاشمی تاکید کرد: لذا قاطعانه می گوئیم ، محور مقاومتی که تشکیل شد امروز کامل شد و دامن سردمداران کفر و الحاد را خواهد گرفت تا مقدمه ظهور قائم آل محمد (ص) باشد و در عرصه مقابله با جنگ نرم نیز مردم باید هزاران سنگر عقیدتی، سیاسی، تربیتی و فرهنگی ایجادکنند تا حیله ها، نیرنگ ها و نفوذ دشمن استکباری را خنثی و نابودشان سازند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها