معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

فعال سازی خط ویژه نجات مادر باردار در زمان بحران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به بارش برف در راستای برنامه عملیاتی ارتقاء سلامت مادران در زمان بحران خط ویژه نجات مادر باردار فعال شده است.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۸۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲

دکتر نقی پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، اظهار کرد: با توجه به بارش برف طی هفته جاری در استان گیلان، ستاد مدیریت خطر بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه بصورت لحظه ای گزارش کارشناسی از وضعیت موجود و میزان وسعت تبعات حاصله را توسط هر شهرستان به مرکز بهداشت استان اعلام می کند.

وی با اشاره به فرم گزارش وضعیت( ( Sitreافزود: در بارش اخیر میزان بارش در هر منطقه و وضعیت تمامی مراکز بهداشتی درمانی همچنین خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت و خسارت های احتمالی طی فرم های استاندارد گزارش داده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه با بارش برف در راستای برنامه عملیاتی ارتقاء سلامت مادران در زمان بحران خط ویژه نجات مادر باردار فعال شده است،تصریح کرد:آمار تعداد مادران باردار در تمام نقاط کوهستانی، صعب العبور و مکان آنها اخذ شده و مادران باردار که تاریخ زایمان نزدیک دارند به نزدیک ترین بیمارستان یا نقاط امن نزدیک بیمارستان انتقال داده شده اند که در این راستا تعداد 462 مادر باردار با سن بالای 36 هفته و بالاتر در استان از نظر وضعیت اسکان بررسی شده و 57 مادر نیز به بیمارستان یا منزل اقوام نزدیک بیمارستان انتقال داده شده اند.

ارسال نظرات