معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:

تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه‌های فعال گردشگری پرداخت می‌شود

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه های فعال گردشگری پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۶۲۸۱۱۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید شیرکوند بعداز ظهر جمعه در مراسم کلنگ زنی هتل پنج ستاره کیو به رشد تصاعدی صنعت گردشگری در دهه های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: طی دهه های اخیر رشد صنعت گردشگری در دنیا بیشتر از سایر صنعت های دیگر بوده است

وی به دلایل رشد صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: دنیا بعد از جنگ جهانی دوم متوجه شد برای جلوگیری از جنگ لازم است بین انسان ها رفت و آمد به وجود آید و گردشگری می تواند باعث ارتباط بیشتر مردم جوامع گوناگون با همدیگر باشد لذا اروپاییان موضوع گردشگری را در دستور کار خود قرار دادند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه اقتصاد امروز دنیا در حال تبدیل به اقتصاد تکنیکال است عنوان کرد: هر چه صنعت جلوتر می رود بازدهی آن بیشتر می شود و به دلیل بهره مندی از تکنولوژی جدید به نیروی انسانی نیار کمتری است لذا زیاد شدن وقت آزاد مردم باعث روی آوردن آن ها به گردشگری و رشد این صنعت می شود.

شیرکوند با اشاره به اینکه تا چند سال پیش در کشور ما گردشگری را به عنوان یک صنعت قبول نکرده بودند بیان داشت: در برنامه پنجم توسعه نه تنها به بحث گردشگری پرداخته نشده بلکه حتی یک کلمه در این رابطه ذکر نشده است زیرا کشور ما همیشه متکی به اقتصاد نفتی بوده و پول نفت کفاف همه دستگاه های اجرایی و کارخانجات کشور را می داد.

وی ادامه داد: از یک طرف پول نفت ما را از توجه به صنعت گردشگری غافل کرده بود و از طرفی باور غلط اعتقادی در این زمینه که گردشگری هنجار گریز و هنجار ستیز است و باورهای ارزشی و اعتقادی ما را به چالش می کشاند باعث شده بود از اهمیت نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد غفلت کنیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: فشارهای بین المللی، سقوط قیمت نفت، اقتصاد مقاومتی و ... باعث شد متوجه شویم گردشگری صنعتی است که دنیا را متحول کرده و اشتغال و درآمد زایی را بالا می برد همچنین گردشگری باورهای ما را تقویت می کند و می تواند زمینه خوبی برای صدور انقلاب به کشورهای دنیا باشد.

شیرکوند به سخنان رئیس جمهور در رابطه با اهمیت صنعت گردشگری در سفر اخیر به فرانسه اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت صنعت گردشگری ضرورتی انکار ناپذیر برای کشور بوده که باید به سمت آن حرکت کنیم و به دلیل ایجاد اشتغال و درآمد لازم است این صنعت را جدی بگیریم.

وی بر لزوم تسهیل شرایط سرمایه گذاری در حوزه گردشگری لرستان تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی لرستان باید راه را برای حضور سرمایه گذار در بخش گردشگری باز کرده وفرش قرمز زیر پای آن ها بیندازند.

شیرکوند با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور به صنعت گردشگری توجه ویژه دارد بیان داشت: صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و کشاورزی با نرخ سود ۱۶ درصد تسهیلات می دهد اما به بخش گردشگری با نرخ سود ۱۴ درصد تسهیلات پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی نیز آمادگی کمک به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه را دارد ادامه داد: پروژه های فعال در حوزه های مختلف گردشگری می توانند از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات با سود ۱۴ درصد و تسهیلات ارزی با سود شش درصد دریافت کنند.



ارسال نظرات