جولان متکدیان در قطب کشاورزی نگران کننده است

عدم ستاد ساماندهی متکدیان در پارس آباد

حضور روز افزون متکدیان در پارس آباد، نه‌تنها چهره این شهر مرزی را مخدوش کرده است، بلکه معضلات شهری و اجتماعی متعددی را برای این شهر رقم زده است.
کد خبر: ۸۶۲۸۳۹۱
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حضور روز افزون متکدیان در شهر پارس آباد، نه‌تنها چهره این شهر مرزی را مخدوش کرده است، بلکه معضلات شهری و اجتماعی متعددی را برای این شهر رقم زده، این در حالی است که هیچ متولی برنامه مشخصی برای جمع‌آوری و ساماندهی این افراد در این شهر انجام نشده است.

یکی از صحنه های رقت بار که دیدن آن امروزه برای شهروندان پارس آبادی به امر عادی تبدیل شده افزایش متکدیان در سطح شهر و به خصوص در سر چهار راه های اصلی می باشد.

نبود مرکز رسمی برای ساماندهی متکدیان و عدم هماهنگی بین سازمان‌های مختلف مانند شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و کمیته امداد و همکاری نکردن آنها با هم، تاکنون کار خاصی از طرف این ستادها برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان انجام نشده و به همین دلیل این مشکل همچنان وجود دارد و حتی روبه افزایش است.

اما عدم ساماندهی متکدیان باعث شده، آن ها در پارس آباد بیش از هرجای دیگری احساس امنیت ‌کنند و به همین دلیل نه تنها تعداد آنها روز‌به‌روز در حال افزایش است، بلکه چهره‌هایی شناخته شده هستند که به دور از هرگونه نگرانی و احساس ناامنی به کار خود ادامه می‌دهند.

حضور این تعداد افراد متکدی با وضعیتی اسفناک و ناراحت کننده چنان فضای شهر را نا زیبا کرده که اگر برای اولین بار کسی به این شهر سفر کند این سوال برایش پیش می آید آیا مسئولین شهرستان این صحنه ها را با چشمان خود نمی بینند.

حضور منظم افراد در راس ساعت خاص و جمع کردن و رفتن آنها از محل کارشان در ساعت خاص نکته ای است که با اندک مراقبتی قابل دستیابی می باشد.

نکته دیگر اینکه آنچنان این متکدیان فضا را برای فعالیت های خود در سطح شهر فراهم دیده اند که حتی در نزدیکی یکی از کیوسک های انتظامی این شهر و در نقطه مرکزی شهر نیز به جولان و فعالیت روزمره خود می پردازند !!!

علی ایحال آنچه مسلم است شهرستانی است که به عنوان قطب کشاورزی استان اردبیل محسوب می شود زیبنده اش نیست اینچنین چهره آن در آستانه سال نو نازیبا دیده شود و از این رو لازم است متولیان امر هر چه سریعتر نسبت به این امر تصمیم درست را اتخاذ تا شاهد این چنین صحنه های ناهنجار در سطح شهرستان پارس آباد نباشیم.

پیش تر،  این خبرگزاری سلسله گزارشاتی در این خصوص تهیه و منتشر کرده بود که با وجود این هنوز هیچ اقدامی در این زمینه از سوی مسوولان صورت نگرفته است.

ارسال نظرات