همایش محوری پیروزی انقلاب

همایش «بازار، رسانه و هنر» در مرکز مازندران برگزار شد

در آستانه دهه فجر همایش پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت بازار، رسانه و هنر در مرکز مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۴۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، با همکاری اتاق اصناف مرکز مازندران به‌مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همایش بازار، رسانه و هنر برگزار شد.

این همایش که با استقبال اصحاب رسانه، هنرمندان و بازاریان مرکز مازندران قرار گرفت جمعی از مسئولان فرهنگی استان از سخنرانان این مراسم بودند.

* باید به جامعه‌ای برسیم که هیچ فردی از روی فقر کودک و یا کُلیه‌فروشی نکند

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از 37 سال پیروزی نظامی با سعادت است، اظهار کرد: با توجه به تهدید و تحریم‌های دشمن، سه عنصر اعتقادات، وحدت و رهبری در سلامت و سعادت جمهوری اسلامی نقش اثرگذاری داشته است.

حجت‌السلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه بازاریان، رسانه و هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند، افزود: 14 قرن است که مخالفان به دین اسلام زوم کرده تا شریعت اسلامی را به انحراف بکشند.

وی با تأکید براینکه همدلی و همزبانی سبب می‌شود تا رسانه، بازار و هنر جایگاه خود را حفظ کنند، تصریح کرد: اصحاب رسانه، بازاریان و هنرمندان در ابعاد مختلف فعالیت‌های اثرگذاری را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه درد و دل اهالی رسانه و هنر را می‌دانم، گفت: 18 دی فریادگر رسالت بازاریان مرکز مازندران بود، در حالی که سند تاریخی از این حماسه‌سازان برجای نمانده است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با تأکید بر اینکه زندگی در جامعه اعتقادی باید نسبت به رسالت‌ها پایبندی ایجاد شود، افزود: جمهوری اسلامی نباید مانند آندولس شود.

این مسئول با بیان اینکه حضور در راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در انتخابات هفتم اسفند سبب عزتمندی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید به جامعه‌ای برسیم که هیچ فردی از روی فقر کودک و یا کُلیه‌فروشی نکند.

* ساری باید ام‌القراء فرهنگ و هنر شود

کارشناس دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری مازندران نیز اظهار کرد: در طول تاریخ فرهنگ و هنر بعد از اسلام زائیده تفکر علما بوده است.

حجت‌السلام سیدولی هاشمی، افزود: شیخ بهایی و علامه طوسی فرهنگ و هنر را برای جامعه اسلامی باقی گذاشتند.

وی با تأکید براینکه نمایندگان مجلس و کاندیداهای این عرصه به مراکز و فعالیت‌های فرهنگی در مازندران توجه داشته باشند، اضافه کرد: ساری باید ام‌القراء فرهنگ و هنر شود.

کارشناس دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری مازندران، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به‌دنبال قوانینی باشند که تفاوت درآمدی، فقیر و غنی در جامعه ایجاد نشود.

این مسئول تصریح کرد: در طول تاریخ بعد از اسلام دیده نشد که روحانی متدین به انقلاب اسلامی خیانت کند.

* مرکز مازندران نیازمند موزه فرهنگی و تاریخی است

مسئول پژوهشکده ساری‌شناسی نیز با بیان اینکه اهل سیاست نیستم و به‌دنبال کارهای سیاسی نمی‌روم، افزود: در جمعی که فضای تبلیغاتی حاکم شود حاضر نمی‌شوم.

حسین اسلامی‌ساروی به پیشینه فرهنگی و تاریخی مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: ساری دارای علمایی همچون ابن‌شهرآشوب و طبرسی‌هایی است که تاریخ تشیع را مستندسازی کرده و بزرگ‌ترین مفسر قرآن بودند.

وی با بیان اینکه مرکز مازندران نیازمند موزه فرهنگی و تاریخی است، افزود: ساری تنها مرکز استان بدون موزه در کشور است.

اسلامی با اشاره به اینکه 15 هزار اثر تاریخی بالای هزار سال قدمت در انبارهای میراث فرهنگی جمع‌آوری شده‌است، تصریح کرد: موزه فرهنگی که از سوی شهرداری ساری در پارک ولایت در حال احداث است کفایت آثار تاریخی مرکز مازندران را نمی‌کند.

مسئول پژوهشکده ساری‌شناسی با بیان اینکه مرکز مازندران در مظلومیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: ساری باید مرکز نمونه گردشگری فرهنگی شود.

این مسئول با تأکید براینکه قلم امانتی است که در اختیار رسانه‌ها قرار دارد، و باید از شرافت مردم دفاع شود، بیان کرد: لازم است مسئولان به موزه تاریخی شهر ساری توجه کنند.

* آنچه افراد جامعه را از هم متمایز می‌کند تقوی است

دبیر اتاق اصناف مرکز مازندران نیز به نقش‌آفرینی رسانه‌ها، هنرمندان و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش بازاریان در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود.

مجتبی کواکبیان با بیان اینکه هنرمند، رسانه و بازار سه عنصری هستند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای تصمیم‌سازی جامعه باید افرادی اصلح انتخاب شوند.

دبیر اتاق اصناف مرکز مازندران در پایان سخنانش با تأکید براینکه در جامعه نباید تک‌صدایی باشد، گفت: در نظر قرآن، آنچه افراد جامعه را از هم متمایز می‌کند تقوی است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها