رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

شهدا سرمایه های معنوی وپشتوانه محکم انقلاب اسلامی هستند

عظیم دشتی گفت: باید با پایبندی به تمام ارزش‌های اسلامی در کنار پاسداری از حرمت خون شهیدان زمینه احیا و گسترش فرهنگ شهادت را فراهم آوریم.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۵۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان به همراه رحمان زمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وشاکری رئیس اداره بنیاد شهید و امورایثار گران شهرستان با خانواده‌ معظم هنرمند شهید سعید طلوعی دیدار کردند.

در این دیدار دشتی یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت و گفت: این سرمایه‌های معنوی هیچ وقت از اذهان ملت محو نمی‌شوند و نسل‌های آینده ایران اسلامی به حماسه‌سازان عصر امام خمینی (ره) افتخار می‌کنند.

وی افزود : شهدا با نثار خون خود قدرت واقتدار ایران اسلامی را رقم زدند و سد محکمی در برابر امواج پرتلاطم وتوطئه های استکبار جهانی ایجاد کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: ملتی که با تکیه بر جوانان با اراده و با ایمان خویش در برابر هجوم سراسری استکبار جهانی ایستادگی کرده و آنها را در اهداف شوم خود به شکست وادار کرده می‌تواند به عنوان یک ملت الگوساز برای ملت‌های آزادیخواه تبدیل شود.

دشتی در ادامه بیان داشت: باید با پایبندی به تمام ارزش‌های اسلامی در کنار پاسداری از حرمت خون شهیدان زمینه احیا و گسترش فرهنگ شهادت را فراهم آوریم چرا که استکبار جهانی همیشه و در همه حال در اندیشه پیروزی بر ما و پایمال کردن عزت و عظمت‌مان است.

شهيد سعيد طلوعي پنجم شهريورماه سال 1347 دريکي ازروستاهاي توابع شهرستان نمين به نام قره چناق پا به عرصه هستي نهاد. پدرش حاج آقا طلوعي درکودکي سعيد دار فاني را وداع نموده وسعيد تحت سرپرستي مادر فداکار ومهربانش خانم زليخا اکبري پرورش یافت , وی دروس ابتدایی را در مدرسه دولتی قره چناق گذارند و پس از اخد مدرک پنجم ابتدايي براي ادامه تحصيل درمدرسه راهنمايي سيد عبدالغني موسوي روستای ننه کران ثبت نام کرد وسه سال متوالي با پاي پياده به همراه چند نفراز همکلاسی های خود مسافت پانزده کيلومتری بین روستای قره چناق وننه کران را با پاي پياده طي مي کرد.

سعید بعد ازاخذ مدرک راهنمایی از مدرسه سيد عبدالغني براي ادامه تحصيل در دبيرستان شهيد دکتر مصطفي چمران ننه کران ثبت نام کرد و تا سال دوّم دراین مدرسه مشغول کسب دانش بود. اوعلاوه بر آنکه که نوجوان پشتکار وبا هوش از نظر تحصیلی بود به هنر هم علاقه مند بود ، خطّاطی می کرد، نقّاشی می کشید .

سعید به مسایل سیاسی بی تفاوت نبود، وقتی که دید استکبار جهانی رژیم بعث عراق را برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی تجهیز وترغیب کرده اند و به حضور جوانان درجبهه نیاز است مادر وخواهر وبرادران خود را تنها گذاشت وعازم جبهه های حقّ علیه باطل شد ودرعمليّات خيبردرمنطقةجزايرمجنون درحالي که هنوزبه سن هفده سالگي نرسيده بود جمال زيبايش درآسمان جزيره مجنون پرکشيد ومفقود الجسد شد .

ارسال نظرات