جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان:

از بين رفتن سرمايه هاي جامعه با اعتياد به مواد مخدر

اعتياد به مواد مخدر بخش قابل توجهي از منابع انساني، سرمايه هاي اجتماعي و اقتصادي جامعه را از بين مي برد.
کد خبر: ۸۶۲۸۹۸۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشين فرمانده انتظامي استان، گفت: در "جلسه كميته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر استان زنجان"، اعتياد را منشاء بسياري از جرايم دانست و گفت:جرايم متاثر از اعتياد از قبيل طلاق، خودكشي، سرقت، افسردگي و سرخوردگي، فروپاشي خانواده ها، ضرر و زيان مالي به جامعه تنها بخشي از پيامدهاي اين پديده شوم است.

سرهنگ مراد جعفري با اعلام اينكه مواد مخدر باعث بروز بسياري از جرايم و ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه مي شود، افزود: اعتياد به مواد مخدر علاوه بر مشكلات عديده اجتماعي و اقتصادي، زيان هاي جدي و خطرناك جسمي از قبيل ابتلا به انواع بيماريهاي عفوني و واگيردار براي افراد و جامعه به دنبال دارد.

جعفري با اشاره به اينكه دستگاه هاي دخيل ديگر در زمينه مبارزه با مواد مخدر به پشتيباني از پليس مبارزه با مواد مخدر، بايد اهتمام بيشتري به عمل آورند، تصريح كرد: بايد بر كمپ هاي نگهداري معتادان در استان نظارت بيشتري صورت گيرد.

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان، گفت: اعتياد به مواد مخدر بخش قابل توجهي از منابع انساني، سرمايه هاي اجتماعي و اقتصادي جامعه را از بين مي برد.

وي اظهار داشت: امنيت امروز به مدد تلاش هاي بي وقفه و ايثارگري هاي مجاهدان في سبيل الله به دست آمده و ما بايد قدردان اين نعمت ارزشمند الهي باشيم.

جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان با بيان اينکه بايد کاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از مصرف مواد مخدر را در مقوله عدم مصرف مواد مخدر، فرهنگ سازي کرد، گفت: اعتياد بلاي خانمان سوزي است که در جامعه بيداد مي کند و بايد با برنامه ريزي هاي موثر، اين معضل را ريشه کن کرد.

اين مقام انتظامي روي آوردن جامعه از مواد مخدر سنتي به مواد مخدر صنعتي را نگران كننده خواند و افزود: مبارزه با مواد مخدر صنعتي و مديريت همه جانبه در اين امر، سلامت و امنيت جامعه را به دنبال دارد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي به صورت شبانه روزي و با همت و از خودگذشتگي با بزهکاران و قانون شکنان مبارزه مي کند تا شهروندان و جامعه ذره اي احساس ناامني و خطر نکنند و در سايه چنين آرامشي جامعه مي تواند به رشد و شکوفايي برسد.

گفتني است، جلسه كميته مقابله با عرضه و ورود موادمخدر با حضور اعضاي اين كميته در محل ستاد فرماندهي انتظامي استان زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار