به مناسبت ایام الله دهه فجر

مراسم جشن فجر انقلاب در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان بهاباد

به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراسم جشن با شکوهی در محل مسجد صاحب الزمان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۰۲۸۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراسم جشن با شکوهی با حضور حجت الاسلام اخوان امام جمعه موقت و حجت الاسلام نیکخو رییس اداره تبلیغات اسلامی و اقشار مختلف مردم و فرمانده پایگاه شهید چمران در محل مسجد صاحب الزمان بهاباد برگزار شد.

در این آئین حجت الاسلام محمد علی اخوان در سخنانی ضمن تبریک سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ره با استناد به آیه ای از قرآن کریم گفت : نعمت هایی که خداوند به بندگانش عطا کرده بسیار زیاد و خارج از شمارش است و یکی از این نعمت های الهی، نظام اسلامی است که مردم ایران در زیر سایه آن زندگی می کنند.

وی وجود وحدت و اخوت اسلامی را از دیگر نعمت ها یی از انقلاب دانست و گفت : وجود وحدت و اخوت اسلامی در کشور و نیز اداره جامعه مطابق با شریعت اسلام و احکام قرآن از دیگر نعمت هایی است که در سایه انقلاب و نظام اسلامی حاصل شده و باید قدردان این نعمت ها باشیم.

امام جمعه موقت بهاباد به پیروزی انقلاب اشاره کردد و افزود : روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ یادآور روزی است که امام خمینی(ره) پس از 15 سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال بی نظیر ملت قرار گرفت و بعد از آن این روز به عنوان آغاز روز دهه فجر، مشخص شد.

وی تصریح کرد : دهه فجر انقلاب اسلامی نماد پایداری و پیروزی ملت ایران علیه رژیم شاهشناهی با قدمت 2500 ساله و وجود ظلم و استبداد و دیکتاتوری است که سرانجام این رژیم با اتحاد و یکپارچگی کامل ملت ، ریشه کن گردید.

وی افزود: دهه مبارکه فجر، یادآور طلوع خورشید پیروزی ملت مبارز ایران علیه نظام دیکتاتوری پهلوی است و یادواره نغمه های سرخ و جاودانی ملتی که چکامه بلند فریاد را در سایه ایمان سرودند و دنیای استکبار را تکان دادند، دیواره محکم حکومت شاهنشاهی را فرو ریختند و نظام جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی براساس معیارهای توحیدی و آموزه های اسلامی در جامعه بر پا ساختند

حجت الاسلام اخوان خاطر نشان کرد: بر همه ماست که قدردان خون شهدا، امام شهدا و راه متعالی شهدای ارجمند انقلاب باشیم و برای بالندگی بیش از پیش ارزش های نظام و انقلاب که اکنون تحت زعامت و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، عرصه های نوینی در جهان اسلام و نظام بین الملل گشوده است، کوشا بوده و تلاش کنیم.

اخوان ادامه داد: دهه فجر آرمان ملتی است که برای برپایی ارزش های اصیل خود قیام کرد و با نثار خون خود نهال انقلابی را آبیاری کرد که با گذشت سی و هفت سال از طلوع آن، همچنان برای همه مردم آزاده و اصیل جهان شایسته عزت و احترام و الگوی عملی مردم سالاری دینی است.

وی بر حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید کرد و افزود : 22 بهمن عید بزرگ بهار معنویت، عزت ملی، آزادی و آزادگی است که مردم با حضور گسترده در راهپیمایی این روز به جهانیان نشان خواهند داد که ایران، یاران امام و نسل دوم و سوم انقلاب زنده، پویا و پرقدرت پشتیبان انقلاب و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی ادامه داد: حضور گسترده در این روز به جهانیان نشان خواهد داد که مردم ایران با تمام فشارها، کمبودها و مشکل ها، پای نظام و آبروی آن ایستاده اند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نخواهند کرد.

در ادامه این مراسم محب زاده یکی از بسیجیان و فرهنگی بازنشسته در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی و اقدامات دولت گذشته و حال برای مردم خاطراتی را از آن دوران بیان نمود.

اجرای سرود و تئاتر توسط گروه سرود دانش آموزان مدرسه شاهد شهید مدرس و پخش کلیب و قرائت مقاله و مسابقه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم به همت پایگاه مقاومت شهید چمران و کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان عج مسجد صاحب الزمان بهاباد برگزار شد.


ارسال نظرات