همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر:

نمایشگاه عروسک‌های بومی-محلی و روایت انقلاب در شهرکرد گشایش یافت

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: نمایشگاه عروسک های بومی – محلی و همچنین نمایشگاه «روایت انقلاب» توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۳۰۶۲۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمجال و بختیاری؛ فرزاد رحیمی در آئین افتتاح این نمایشگاه که صبح امروز با حضور رئیس ستاد دهه فجر، امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مربیان مرکز شماره1 کانون در این مرکز گشایش یافت اظهار کرد: عروسک‌های بومی و محلی نماد فرهنگ و قومیت هر منطقه هستند و بازتاب روح لطیف و حس زیباشناسی مردمان این سرزمین هستند.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی این نمایشگاه یک کارگروه علمی پژوهشی تشکیل شد افزود: اعضای این کارگروه در یک تلاش خستگی ناپذیر با پژوهش و تحقیق از سالمندان و افراد فعال در این زمینه این عروسک‌ها گردآوری شدند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم، این عروسک‌ها که در کتاب چهل قاف، نیزبه ثبت رسیده‌اند، شامل 52 عدد می‌باشند.

رحیمی افزود: این عروسک‌ها شامل سرگرمی، آئینی، مذهبی، کار و تلاش، مکتبی، ترس‌آور و .. می‌باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بخش جنبی و اثر گذار این نمایشگاه را آثار ادبی، هنری، فرهنگی و علمی معرفی و اعلام کرد: در بخشی از این نمایشگاه آثار رباتیک کودکانه به منظور افزایش خلاقیت و انگیزه کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، برگزاری جشنواره سرودهای انقلابی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته در دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مسابقه نقاشی با عنوان کودک و انقلاب اسلامی، جشن انقلاب ويژه بانوان، گردهمايي مادران انقلابي از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام الله دهه فجر است.

گفتنی است این نمایشگاه در مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری تا پایان دهه فجر به روی علاقمندان باز است.


ارسال نظرات