خبرهای داغ:
در گفتگو با بسیج عنوان شد

4 نکته رحماندوست در واکنش به توهین معاون اول روحانی به سردار نقدی

نماینده مردم تهران گفت: هیچ کس در این کشور از خوشحالی مردم ایران ناراحت نمی شود و بسیج هم چیزی جز غیر از مردم نیست و لذا اینکه گفته شود بسیج از خوشحالی مردم ناراحت است در واقع به این معناست که بگوئیم مردم از خوشحالی خودشان ناراحت هستند!
کد خبر: ۸۶۳۰۶۵۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به سخنان اخیر جهانگیری علیه سردار نقدی نکاتی را مطرح کرد که در ذیل با هم مرور می کنیم.

نکته اول:  هیچ کس در این کشور از خوشحالی مردم ایران ناراحت نمی شود و بسیج هم چیزی جز غیر از مردم نیست و لذا اینکه گفته شود بسیج از خوشحالی مردم ناراحت است در واقع به این معناست که بگوئیم مردم از خوشحالی خودشان ناراحت هستند!

نکته دوم: رشته تخصصی بنده اقتصاد نیست و نمی توانم در خصوص دستاوردهای اقتصادی سفر رئیس جمهور به فرانسه اظهار نظر تخصصی کنم. به خصوص در زمینه خرید هواپیما باید افرادی موضع گیری کنند که اطلاعات دقیقی در این زمینه دارند.

نکته سوم: به نظر من خرید هواپیما اولویت اول کشور نیست. در واقع اولویت امروز کشور راه اندازی کارخانه های کوچک است که می تواند اشتغال آفرینی بیشتری داشته باشند. به نظرم پولی که برای تخلیه انبارهای خودروسازان از 110 هزار خودرو نیز صرف شد و همچنین پولی که از برجام آزاد می شود باید صرف حمایت از تولید و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال گردد. وقتی اشتغال افزایش پیدا کند اعتیاد کاسته می شود و طلاق سیر نزولی پیدا می کند.

نکته چهارم: در خصوص مساله خرید هواپیماها باید به سخنان وزیر راه نیز به عنوان یک مقام مسئول توجه کرد. هرچند شاید به این سخنان نیز انتقادی وارد باشد. وزیر راه امروز در صحن مجلس توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد که آسمان ایران توانایی تبدیل شدن به ترمینال عبوری شرق و غرب را دارد و ما اگر بتوانیم صنعت هوایی فعالی داشته باشیم می تواند به منبع درآمدزایی تبدیل گردد. طبق گفته وزیر هم اکنون 255 فروند هواپیما در کشور موجود است که تنها 155 فروند آن فعال است و ما بقی راکد است.در قراردادهای اخیر نیز به همین میزان به ظرفیت حمل و نقل هوایی کشور افزوده می شود.به نظر می رسد الگوی کشور در این زمینه نیز اقداماتی است که اخیرا کشورهایی مانند قطر انجام داده اند و با برقراری پروازهایی به سرتاسر دنیا درآمدزایی کرده اند.


به گزارش خبرگزاری بسیج، اخیرا معاون اول رئیس جمهور در حمله به اظهارات سردار نقدی انتقاد وی به نابود کردن عواید مادی برجام و ریختن این پول بی زبان به حلقوم شرکتهای ورشکسته فرانسوی و ایتالیایی به جای کارخانجات بی جان داخلی را «نق زدن» خوانده بود. جهانگیری در حالی که هیچ دفاعی از خرید 27 میلیارد دلاری هواپیمای مسافربری از ایرباس نداشت و در حالی که این رقم نزدیک به دو برابر درآمد حاصل از فروش نفت در این وانفسای قیمت ناجوانمردانه خرید نفت در سال 94 است، اظهار داشت: آنهایی که می‌گویند سفر روحانی به فرانسه و ایتالیا خنجری بر اقتصاد مقاومتی بود به اقتصاد مقاومتی و رهبری ظلم می‌کنند! جهانگیری افزود: اینها دائما نق می‌زنند و از خوشحالی مردم ناراحتند! اشاره جهانگیری به اظهارات اخیر سردار نقدی است که بازتابی بین المللی یافت. این در حالی است که پس از اجرایی شدن برجام احدی از همین مردم اظهار خوشحالی نکردند!
ارسال نظرات
پر بیننده ها