لزوم عملیاتی شدن پژوهش‌های علمی دانشگاه‌ها در راستای توسعه استان

ریس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری عملیاتی شدن پژوهش‌های علمی دانشگاه‌ها در راستای توسعه استان را لازم دانست.
کد خبر: ۸۶۳۱۰۰۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری؛ اسماعیل پيرعلی امروز در نشست مشترک این پارک با دانشگاه شهرکرد تداوم تکمیل ارتباط صنعت با دانشگاه و پارک علم و فناوری را درراستای تکمیل وتوسعه ظرفیت فناوری و تکونولوژي استان مهم برشمرد و اظهار کرد: اکنون شرایط مطلوب برای ایجاد این ارتباط فراهم شده است چراکه وزارت علوم نیز در برنامه ششم توسعه توجه به فن آوری و پژوهش پررنگتر است.

وی افزود: در سال های اخیر وزارت علوم باتوجه به نیاز جامعه آموزش عالی را برپایه ی مهارت محوری و پژوهش محوری بنا نهاده است.

ریس پارک علم و فناوری استان بااشاره به اهمیت به کارگیری علم و پژوهش در راستای تولید ثروت تصریح کرد: باید تلاش کرد تا مراکز رشد، صنایع و دانشگاه ها در قالب پتانسیل های منطقه درکنار هم حلقه ای تشکیل دهند و سبب ایجاد اشتغال و توسعه ثروت درآن بخش شوند.

پيرعلی بابیان اینکه بیش از112شرکت در پارک علم و فناوری و مرکز رشد استان فعال هستند خاطرنشان کرد: ما درکشور از لحاظ فعالیت شرکت ها رتبه مطلوبي داریم چراکه نیروهای انسانی توانمند،اعضای هیات های علمی دانشگاه ها و سايرپتانسيل های دانشگاه دراین مرکز همکاری می کنند.

وی با اشاره به اهمیت عملیاتی شدن پژوهش های علمي دانشگاه ها در راستای توسعه استان اظهار کرد: ما آمادگی همکاری در به کارگیری پایان نامه هاي کاربردی و ارائه تسهیلات به آن ها را داریم.

ریس دانشگاه شهرکرد نیز در این نشست گفت: کارآفرینی زمانی موفق است که حلقه مشترک بین دانشگاه ، مراکز رشد و بنیاد نخبگان وجود داشته باشد.

شایان شامحمدی بابیان اینکه دانشگاه باید دانش را به سمت تولید ثروت و ایجاد اشتغال هدایت کند افزود: اکنون زمینه تحقیقات کاربردی در دانشگاه شهرکردفراهن شده است چراکه شیوه نامه و مقررات نیز تنظیم شده و بودجه نیز درنظر گرفته شده است.

وی ایجاد حلقه ارتباطی بیرون از دانشگاه در دوقسمت بين المللی و داخلی از اهداف اصلی دانشگاه دانست وتصريح کرد: این هدف تنها با ارتباط با صنعت و این پارک همچنین ديگرجاهاي مکمل توسعه علوم دانشگاهي فراهم خواهد شد.

شامحمدي تاکید کرد:مراکز رشد بايدتقويت شوند همچنین از پایان نامه ها درراستای رشد علم و فن آوری حمایت کرد تا بتوان دانشجویان را به سمت کارهای عملیاتی هدایت کرد.

قبل از برگزاری این نشست از 46 واحد فناوری در مرکز رشد و 66 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان بازدید شد.

ارسال نظرات