عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بسیج با اشاره به نامه وزارت جهادکشاورزی:

رانت در واردات در حال گسترش است

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: اقدامات واگذاری برنج از شرکت دولتی به شخص حقیقی نوعی رانت است و اجازه نخواهیم داد افراد خاص و ذینفوذ تسلط اقتصادی بر منافع ملی را داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۳۱۰۲۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا درگاهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی خواستار ارائه تصویری از قرارداد فروش 82هزار تن برنج خارجی به بازرگانی حسین‌پناه در دی‌ماه 94 به این اداره کل برای بررسی موارد مربوط به فرایند فروش انواع برنج خارجی موجود در انبارهای 14گانه آن شرکت در سطح کشور در این قرارداد شد.

پیش از این دیوان محاسبات کشور نیز در نامه‌ای به شرکت بازرگانی دولتی به قرارداد اخیر فروش انحصاری 82هزار تن برنج دولتی به "ح.پ." واکنش نشان داد و این قرارداد را موجب ترویج دلالی و رانت‌خواری توسط یک شرکت دولتی اعلام کرد و خواستار اصلاح آن شد.

شرکت بازرگانی دولتی ماه گذشته قراردادی 182میلیارد تومانی برای فروش انحصاری حدود 82هزار تن انواع برنج وارداتی تاریخ مصرف گذشته با یک شخص به‌نام "ع. ح.پ." امضا کرد که به‌دلیل ابهامات گسترده بازتاب زیادی داشت و مورد انتقاد کارشناسان امر قرار گرفت.

هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم زابل و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر اینکه جریان قرارداد انحصاری 82 هزار تن برنج که از  شرکت دولتی به شخص حقیقی واگذار گردید نوعی ترویج رانت است اظهار داشت: این مساله در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد و طبق قانون برخورد جدی می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما با اشاره بر اینکه این اقدامات واگذاری برنج از شرکت دولتی به شخص حقیقی نوعی رانت است نوعی رانت و ظلم اقتصادی است افزود: قطعا به همین شکل است و اجازه نخواهیم داد افراد خاص و ذینفوذ تسلط اقتصادی بر منافع ملی را داشته باشند.

میرمرادزهی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جهاد کشاورزی بارها رفتار غیر عدالت خواهانه خود را به تثبیت رسانده است گفت: رانت و مشکلات رانتی از مسائل مهم در مجلس و شخص وزیر اقتصادی است احتمال این می رود این خبر دور از چشم وزیر کشاورزی بوده است و مسیر رانت را آدرس خطا داده باشند و گرنه وزیر نیز با رانت خواری و حتی ترویج رانت مخالف بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج که استناد دستورالعمل جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی و نیز تذکرات دیوان محاسبات افزود: کمیسیون تذکرات لازم را ارائه خواهد داد تا با متخلفان برخورد قانونی شود و نظارت  از مجرای قانونی را خواهیم داشت.

ارسال نظرات