معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان:

افزايش خريد نان هاي سبوس دار با تغيير نگرش مردم

بايد با تغيير نگرش در عدم خريد نان هاي سفيد توسط مردم،‌ استفاده از نان هاي سبوس دار را افزايش دهيم.
کد خبر: ۸۶۳۱۰۳۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت: با تشديد بازرسي از نانوايي هاي استان شاهد عدم استفاده از بلانكيت در نان هستيم.

اسماعيل مسلمي با اشاره به تشديد بازرسي هاي صورت گرفته از نانوايي هاي استان افزود: در بازرسي صورت گرفته از 106 واحد خبازي و نمونه برداري و انجام آزمايش مربوطه ، خوشبختانه هيچ موردي مبني بر استفاده واحدها از افزودني غير مجاز بلانكيت در فراوري خمير مشاهده نگرديد و موارد مطابق ضوابط استاندارد و وزارت بهداشت بوده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بلانکیت را ماده شیمیائی معرفی نمود که در گذشته، برخی کارخانجات قند برای افزایش سفیدی قند، استفاده می کردند.

مسلمي با بيان اينكه نان هرچه تيره تر باشد از كيفيت بهتر و مواد مغذي بيشتري برخوردار مي باشد يادآور شد: بايد با تغيير نگرش در عدم خريد نان هاي سفيد توسط مردم،‌ استفاده از نان هاي سبوس دار را افزايش دهيم.

وي با اشاره به ممنوعيت استفاده از جوش شيرين نیز در نان هاي لواش تصريح كرد: استفاده از جوش شيرين در تهيه نان لواش نيز ممنوع اعلام شده و با متخلفين استفاده از اينگونه مواد در نان برخورد مي شود.

معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان با تاكيد بر حضور دستگاه هاي نظارتي در سطح استان خاطر نشان ساخت: اميدواريم نانوايي ها براي حفظ سلامت مشتريان موارد لازم را رعايت و از استفاده از هرگونه مواد غير مجاز در پخت نان بپرهيزند.

ارسال نظرات