خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربايجان شرقي:

برای کاهش آلودگی تبریز، بايد حمل و نقل عمومی سازماندهي شود

خبرگزاري بسيج: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربايجان شرقي در جمع اعضای شورای شهر تبریز، از آلودگي هواي تبريز به عنوان يكي از چالش هاي استان ياد كرد و گفت: بايد با سازماندهی حمل و نقل عمومی و پیشرفت هر چه سریعتر مترو، برای کاهش آلودگی تبریز اقدام شود.
کد خبر: ۸۶۳۱۴۰۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حمید قاسمی افزود: خشکی دریاچه ارومیه و مدیریت پسماندهای شهری از ديگر چالش هاي مهم استان هستند كه بايد مديريت شوند.

وي با اظهار امیدواری از روند کاهش آلودگی هوای تبریز، يادآوري كرد: با توجه به کارهای انجام شده، در سال 94 تا به امروز کمتر از 40 روز وضعیت ناسالم داشته ایم كه نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته بهبود يافته است.

قاسمی با توجه به اقدامات صورت گرفته براي مقابله با آلودگي هوا، خاطر نشان کرد: تبریز پس از تهران نخستين کلانشهری بود که یک ماه زودتر از مصوبه هیئت وزیران، تولید و توزیع بنزین یورو4 را اجرا کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به دغدغه کمبود فضای سبز در سطح شهر تبریز، افزود: استاندارد سرانه فضای سبز نباید کمتر از بیست متر باشد كه بايد با توسعه فضاي شهري، به اين استاندارد نزديك شويم.

وي با بيان اينكه امروز تلاش می کنیم تا واحدهای تولیدی و صنعتی اطراف شهر تبریز را به سمت شهرک های صنعتی سوق دهیم، اظهار داشت: هدف اصلی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز با تاکید بر صنعت کم کربن و استفاده از انرژی های پاک و محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک و مدیریت پسماندها و پساب ها با همکاری اعضای کارگروه ها شامل وزارت نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و امور مالیاتی است.

حمید قاسمی در پايان سخنان خود، تاكيد داشت: اداره حفاظت محیط زیست در راستای عملیاتی نمودن ابلاغیه رهبر فرزانه انقلاب در زمینه محیط زیست، چندین کارگروه از جمله کارگروه پسماند استان، کارگروه کاهش آلودگی شهر تبریز و کارگروه مخاطرات زیست محیطی با ریاست فرماندار و دبیری محیط زیست تشکیل داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار