امام جمعه موقت کرمان:

انقلاب اسلامی بر اساس باورها و اعتقادات مردم شکل گرفت

امام جمعه موقت کرمان گفت: انقلاب اسلامی بر اساس خواست، باورها و اعتقادات مردم شکل گرفت و به پیروزی رسید.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۸۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تبریک ایام‌الله دهه فجر و با اهمیت خواندن یوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: مهمترین روز از دهه فجر، 22 بهمن و برگزاری راهپیمایی باشکوه و حماسی این روز است.

وی بیان داشت: هر شخصی در حد توان خون باید برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن تلاش کرده و این روز مهم را قدر بداند به ویژه امسال که برگزاری دو انتخابات را نیز پیش روی داریم.

قاسمی‌زاده افزود: ملت ایران همواره به حمایت از نظام اسلامی ادامه می‌دهند و صبر، بردباری و متانت آنها نشان داده که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلابی شد که در تاریخ بعد از حکومت حضرت علی (ع) نمونه است و دیگر کشورها نیز به الگوبرداری از آن پرداختند.

خطیب جمعه کرمان خاطرنشان کرد: امام راحل عنصر پیروزی انقلاب اسلامی را اراده الهی دانستند و باورها و اعتقادات مردم ایران را در این امر موثر عنوان کردند.

قاسمی‌زاده گفت: ملت ایران باور داشتند که باید به دین خدا عمل کنند، لذا دشمن نیز باورهای ما را نشانه گرفته است و رهبر معظم انقلاب فرمودند اکنون جنگ ایمان و اعتقادی برقرار است.

وی ادامه داد: توجه به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب، حفظ روحیه و عمل انقلابی و شکرگذاری برای این نعمت باید مدنظر قرار داشته باشد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به مباحث پسابرجام ابراز داشت: با اجرایی شدن برجام، بسیاری از قدرت‌های بزرگ دنیا می‌خواهند وارد بازارهای ایران شوند.

قاسمی‌زاده افزود: ایرانی‌ها افرادی هوشمند، قوی و متعصب هستند، نباید اجازه دهیم که مسائل قبل دوباره تکرار شود.

وی بیان داشت: شرکت‌هایی مانند پژو فرانسه نخواهند دوباره مسائل قبلی ایجاد شود، ما اکنون هم در ایران شرکت‌های خودروسازی داریم که کاملا به صورت مونتاژی عمل می‌کنند.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: باید ظرفیت خود را بشناسیم و بر اساس آن تعهد ببندیم، از درس‌های گذشته پند بگیریم و برای آینده استفاده کنیم.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات ماست و باید در این مسیر قدم برداشت.

خطیب جمعه کرمان همچنین اشاره‌ای به انتخابات پیش روی داشت و گفت: تعداد داوطلبان نمایندگی برای مجلس خبرگان رهبری 62 درصد و برای مجلس شورای اسلامی 65 درصد رشد داشته است.

قاسمی‌زاده ابراز داشت: این حجم حضور داوطلبان کار را با پیچیدگی‌هایی مواجه می‌کند و شورای نگهبان به عنوان نهادی رسمی، قانونی و شرعی باید به احراز صلاحیت داوطلبان بپردازد.

وی ادامه داد: تعداد زیاد داوطلبان کار را برای هیئت اجرایی و نظارت سخت می‌کند، حجم توقعات زیاد است، لذا باید مراقب بود تا سوژه‌ای به دست دشمنان کشور ندهیم.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نماز جمعه یک قرارگاه و فرمانده آن امام جمعه است، گفت: عمده هدف انبیای الهی تبیین بوده و بزرگترین مشکل دامنگیر انسان‌ها این است که نمی‌دانند و برای همین گرفتار می‌شوند.

وی اظهار داشت: ویژگی نماز جمعه تبیین و بیان معارف، ارزش‌ها و خوبی‌های اسلامی و قرآنی است.

قاسمی‌زاده همچنین 19 بهمن ماه، روز نیروی هوایی را تبریک گفت و بیان داشت: همافران و نیروهای هوایی ارتش در سال 57 در دیدار با امام راحل با ایشان بیعت کردند.

وی خاطرنشان کرد: فداکاری ارتش و نیروهای دریایی، هوایی و زمینی نشان می‌دهد که ارتشی قوی و مقتدر از مرزها، حیثیت و کیان کشور دفاع می‌کند.

ارسال نظرات