خبرهای داغ:

مرحله پایانی نبرد لاذقیه؛ادامه پیشروی ارتش در درعا و عملیات ویژه در حماه

منابع سوری از عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش در شمال سوریه و دفع حمله تروریست‌های تکفیری در درعا واقع در جنوب این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۴۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی خود در محورهای مختلف ادامه می‌دهد، در حومه شمالی شهر حماه واقع در شمال این کشور، عملیات منحصر به فرد ارتش علیه مقر تروریست‌های موسوم به فرسان الحق و تجمع العزه در داخل شهرک الزکاه به کشته شدن دست‌کم 25 تروریست و زخمی شدن شمار دیگری از آنها منجر شد. فرسان الحق و تجمع العزه از شاخه‌های باند تروریستی موسوم به جیش الفتح به شمار می‌روند.

یک منبع نظامی سوری در این باره گفت نیروهای ارتش سوریه تاکتیک جداسازی مناطق حومه شمالی حماه و به طور مشخص در داخل منطقه سهل الغاب برای تنگ‌ کردن عرصه بر باند تروریستی جیش الفتح در داخل شهر ادلب در پیش گرفته‌اند.

همزمان با این تحولات، منابع وابسته به گروه‌های مسلح سوری به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها در جریان نبردهای مستمر با ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه اعتراف کردند، ارتش سوریه همچنان به نبرد خود برای پاکسازی این منطقه از لوث تروریست‌های تکفیری ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر منبع نظامی سوری از کشته شدن 14 تروریست در نبردهای حومه لاذقیه طی ساعات گذشته خبر داد و گفت عملیات نظامی در این مناطق در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی شاهد خارج شدن کامل حومه شمالی لاذقیه از دایره نبردها پس از آزادسازی کامل آن از اشغال تروریست‌های تکفیری خواهیم بود.

خبر دیگر این‌که،‌نیروهای ارتش سوریه حمله تروریست‌های موسوم به جیش الیرموک، جبهه النصره و احرارالشام به مواضع آنها در شهرک خربه غزاله در شرق بزرگراه بین المللی در شهر درعا در جنوب سوریه را دفع کردند، تروریست‌های تکفیری برای منصرف کردن ارتش از عملیاتی که در شهرک عتمان و اطراف آن در شمال درعا انجام می‌دهند، دست به این حمله زده بودند.

منبع سوری تاکید کرد این حمله با وجود مشارکت شمار زیادی تروریست مسلح شدید نبود،‌زیرا گروه‌های تروریستی متمرکز در جنوب سوریه به سبب پیشروی نیروهای ارتش سوریه در وضع آشفته‌ به سر می‌برند. تروریست‌ها به پیشروی از طریق محور شهرک داعل و همچنین شلیک گلوله و خمپاره به مناطق مسکونی روی آورده‌اند.

حمله تروریست‌ها به شکست منجر شد و آنها پس از آنکه در کسب هر گونه موفقیت در صحنه میدانی ناکام ماندند، پا به فرار گذاشتند، منبع سوری از خسارت‌ها و تلفات سنگین تروریست‌ها در جریان این حمله شکست خورده خبر داد.

در منطقه مرکزی سوریه، مهلت ارتش سوریه به  تروریست‌ها در حومه شرقی و شمالی شهر حمص برای تسلیم خود و گذاشتن سلاح‌هایشان بر روی زمین به پایان رسید، درگیری‌های شدید میان ارتش و گروه‌های تروریستی در محور روستای تیرمعله در حومه شمالی حمص جریان دارد، همزمان جنگنده‌های روسی، مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش را در اطراف شهر باستانی تدمر در حومه شرقی حمص بمباران کردند که در نتیجه آن شمار دیگری از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها