بیژن نوباوه در گفتگو با بسیج عنوان کرد

اظهارات هاشمی؛کلید فتنه‎ آینده/رسانه‌ها خط جدید فتنه را افشا کنند/رفتار هاشمی در قبال سیدحسن شبیه تقاضای بنی‌صدر از احمد آقا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: این جریان یک حرکت تبلیغاتی است که توسط عوامل داخلی و یک سری عوامل داخلی خارج نشین هدایت می‎شود و باید افشا شود این حرکت همسو با چه طیفی از دشمنان نظام در حال انجام است، ما نیزباید به فکر افشای تبلیغاتی این حرکت باشیم که درصدد است ماجرایی مثل قائله‎ی براندازی همچون فتنه 88 را کلید بزند.
کد خبر: ۸۶۳۳۲۵۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر آقای هاشمی در توهین و حمله به شورای نگهبان تصریح کرد: اظهارات آقای هاشمی دقیقا هجمه به تفکرات امام بوده و خطری بزرگ است که از داخل انجام می‎شود.

نوباوه بیان کرد: پروژه مصونیت زدایی از چهره نظام اسلامی یک پروژه جدیدی نیست؛ به بلندای انقلاب بوده و 37 سال است که دشمنان تلاش می‎کنند به نوعی مشروعیت قانونی انقلاب را به نوعی زیرسوال ببرند؛ تلاش زیادی نیز در این زمینه انجام دادند که موفق نبوده است.

وی گفت: نشانه عدم موفقیت این جریان حضور مردم در عرصه‎های انقلاب و ادامه حیات انقلاب است؛ لذا هر حرکتی بخواهد در این راستا صورت گیرد محکوم به شکست و فناست و مبدعان این حرکت نیز رسوا خواهند شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: کلید این پروژه از داخل نظام توسط کسی زده می‎شود که با حکم قانون اساسی و احراز صلاحیت، مسئولیت در این نظام داشته و با این اظهارات به نوعی مشروعیت خود را زیر سوال می‎برد و تیشه به ریشه خود می‌زند؛ این یک خودزنی بزرگ است که با هدف‏های سیاسی غیرعاقلانه صورت می‎گیرد.

نوباوه اظهار داشت: اظهارات آقای هاشمی در توهین به شورای نگهبان، خود به خود محکوم است؛ چراکه نص صریح سخنان امام خمینی(ره) را نقض می‎کند و در صحیفه امام و تمام سخنرانی‎های ایشان آمده کسانی که قانون اساسی و مجلس خبرگان و نهادهای قانونی را قبول ندارند خودشان زیرسوال هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: این جریان یک حرکت تبلیغاتی است که توسط عوامل داخلی و یک سری عوامل داخلی خارج نشین هدایت می‎شود و باید افشا شود که این حرکت همسو با چه طیفی از دشمنان نظام در حال انجام است؛ ما نیز باید بیشتر از آن که به فکر محکوم کردن این ماجرا برویم که خود به خود محکوم است، باید به فکر افشای تبلیغاتی این حرکت باشیم که درصدد است ماجرایی مثل قائله‎ی براندازی همچون فتنه 88 را کلید بزند.

نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس بیان کرد: اینکه آقای هاشمی  بیت حضرت امام را بهانه قرار می‎دهد، در اول انقلاب نیز شبیه این اتفاق بین بنی صدر و سید احمد خمینی اتفاق افتاد؛ بنی صدر به دنبال آوردن سید احمد خمینی به سمت نخست وزیری بود که امام (ره) صریحا جواب او را می‎دهند که شما به دنبال کار خودتان باشید و حاج احمدآقا نیز کارهایی دیگری را انجام می‎دهد که این مطلب در کتاب نامه‎های شهید رجایی و بنی صدر نیز وجود دارد.

نوباوه تاکید کرد: مهمترین وظیفه بیت امام خمینی(ره) حفاظت از اندیشه امام (ره) است و کسانی که ضد قانون و شکست قانون را ترویج می‎کنند باید مورد اعتراض دفتر و بیت امام باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اگر قرار باشد ما یک چیز از امام (ره) یاد گرفته باشیم آن قانون‎گرایی است و هیچ کس در هیچ شرایطی نمی‎تواند در قانون اساسی کشوری بدون نظر رهبری، مجلس و مراجع قانونی تغییری دهد، اما این جریان نیز نه تنها خواستار تغییر نیستند بلکه به قانون اساسی، میثاق ملی و یک ملت اهانت می‎کنند؛ مهمترین کار رسانه‎ها نیز افشای این ماهیت است که کلید فتنه‎ای برای آینده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: این جریان همچنین به این سمت می‎رود که امام را از مشروعیت بیندازد؛ چرا که این سخن امام راحل است که کسی نمی‎تواند قانون اساسی را زیرسوال ببرد و کسانی که این حرکت را انجام می‎دهند در اظهارات خود به نقل از امام(ره) گفته اند که امام چنین و چنان گفته است؛ درحالیکه امام باهوش‎تر از این افراد بوده و قبل از ارتحالشان فرمودند که هر کسی از مردم هرچه نقل کند غلط است الا اینکه مدرک آن وجود داشته باشد و مدارک امام خمینی(ره) نیز در صحیفه امام موجود و آن حرف‎هایی که به ایشان نسبت داده می‎شود دروغ است و در جامعه ما برد نخواهد داشت.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۰:۳۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
براستی چند سالی است که دیگر هاشمی یار و یاور انقلاب نیست ؟ او امروز بیشتر شبیه باری است که بردوش انقلاب سنگینی می کند .
آخرین اخبار