خبرنگار رادیو ملی آمریکا برای تهیه گزارش به ایستگاه‌های مترو شوش و تجریش رفته و از برخی مسافران سؤالاتی مطرح کرد، او در بخشی از این گزارش به ادامه ساخت‌و‌سازها در تهران علی‌رغم تحریم‌ها اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۲۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،خبرنگار «رادیو ملی آمریکا»(NPR) برای تهییه گزارشی از دو ایستگاه «شوش»‌ در جنوب تهران و «تجریش» در شمال مبادرت کرد و با تعدادی از تهرانی‌ها هم صحبت کرد.

خبرنگار آمریکایی در ابتدای این گزارش به سرمایه‌ها و میزان دارایی‌ها در پایتخت ایران اشاره کرد و گفت که «سرمایه‌ها در تهران طبقه‌طبقه و دسته‌بندی است و این طبقه‌ها بر اساس لایه‌های اقتصادی و جغرافیایی قابل فهم است.

خبرنگار آمریکایی در گزارش خود اشاره کرد که هر چه قدر که از جنوب به سمت شمال تهران می‌روید افراد مرفه و ثروتمند بیشتری حضور دارند.

او به گفته خودش برای درک بهتر از وضعیت در تهران،‌ از مترو استفاده و برای تهیه گزارش ابتدا به ایستگاه شوش در جنوب تهران رفته و پس از آن به ایستگاه تجریش در شمال پایتخت رفت.

خبرنگار رادیو ملی آمریکا در گزارش خود از توسعه ایستگاه‌های مترو در اوج تحریم‌های چند سال گذشته ایران ابراز شگفتی و به نحوی به ناکارآمدی آنها در متوقف کردن روند ساخت‌و‌سازها در ایران اذعان کرد.

خبرنگار غربی در این باره گفت: «قطارها را شرکت‌های چینی علی رغم تحریم‌های بین‌المللی چند سال گذشته ایران ساختند».

او برای تهیه گزارش به خیابان‌های اطراف ایستگاه‌های شوش و تجریش هم رفت و با تعدادی از عابران گفتگو کرد.

او از خانمی که برای خرید وسایل منزل به منظور برگزاری مراسم عروسی به بازار آمده بود، گفتگو  کرد و این سوال را مطرح کرد: آیا اکنون زمان مناسبی برای ازدواج(در تهران) است؟»

این شهروند تهرانی در پاسخ به خبرنگار آمریکایی جواب داد:‌« برای من، الان موقع(مناسب) برای ازدواج است». البته او درباره اوضاع اقتصادی اینطور گفت: «فعلا که اوضاع بد است».

در ادامه این گزارش، خبرنگار آمریکایی درباره وضعیت اقتصادی ایران اینطور اظهارنظر کرد: «مردم هزینه و خرج کمتری می‌کنند چرا که نمی‌دانند اقتصاد به کدام طرف در حال حرکت است. ارز ایران که چند سال قبل سقوط کرد، همچنان به طرز راز‌آلودی با وجود توافق هسته‌ای با مشکل مواجه است».

خبرنگار ان‌پی‌آر پس از خروج از ایستگاه تجریش و دیدن خیابان‌های اطراف، شروع به برشمردن تجملات و ساختمان‌ها و مراکز خرید شیک آن می‌کند.

او در تجریش با تعدادی از «جوانانی که بیش از 20 سال داشتند»، گفتگو کرده و از خواسته‌ها و گلایه‌های آنان از وضعیت اقتصادی گزارش داده است.

در بخشی از این گزارش، گفتگو بحثی بین دو دختر جوان و دوست منتشر شده که در آن یکی از آنها گفته که خواهان خروج و مهاجرت از ایران است اما دوستش گفته که می‌خواهد بماند چرا که شرایط بهتر شده است.

ارسال نظرات