استاندار اردیبل در بیله سوار:

منطقه آزاد حق مسلم بیله سوار است

خدابخش منطقه آزاد تجاری را حق مسلم شهرستان بیله سوار و مناطق مرزی دانست و گفت: کشاورزی در کنار تکنولوژی و صنایع تبدیلی و بستر مرزی بودن می تواند افق روشنی در دوران پساتحریم برای شهرستان بیله سوار رقم بزند.
کد خبر: ۸۶۳۳۴۱۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، دکتر خدابخش استاندار اردبیل به محض ورود به شهرستان بیله سوار در مزار شهدای محله باباش حضور یافت و ضمن تجدید بیعت با آرمانهای والای شهدا با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

با حضور استاندار اردبیل30طرح عمرانی، اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان بیله سواربا اعتبار بالغ بر883 میلیارد ریال به صورت نمادین پرده برداری و به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل در ششمین روز از دهه فجر با سفر به شهرستان بیله سوار در آیین افتتاح همزمان پروژه ها گفت:بزرگترین ظرفیت شهرستان بیله سوار مرزی بودن و قابلیت کشاورزی این منطقه از استان است.

استاندار اردبیل با اشاره به مذاکرات هسته ای و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف صلح آمیز هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای در سایه تدابیر هوشمندانه و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب توانست موفقیتی بزرگ را در37سال از عمر با برکت انقلاب رقم زند و شادی و حلاوت را بر کام مردم بنشاند.

دکتر خدابخش با اشاره به رشد تولیدات محصولات گندمدر شهرستان نسبت به سالهای گذشته گفت:در اولین سفر شهرستانی به بیله سوار در سال92 مبلغ200 میلیارد تومان کشاورزان شهرستان برداشت گندم داشتند و امسال به300میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فقط صرف تولید کشاورزی کافی نیست افزود:برای توسعه شهرستان باید صنایع تبدیلی و صنعتی در خدمت کشاورزی باشدو بااین کار می توان به افزایش اشتغال و تولید و درآمد بیشتر رسید و باعث پر رونق شدن و عزتمند شدن شهرستان شد چرا که اشتغال عزت می آورد.

استاندار اردبیل گفت:در اقتصاد کشاورزی امروزی صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی می‌باشد، لذا از یک سو ارزش افزوده محصولات اولیه را ارتقا می‌دهد و از سوی دیگر محصولات ارایه شده به بازار علاوه بر گسترش و توسعه بسترهای اشتغال باعث رونق اقتصادی و تولید ثروت در جامعه خواهد بود.

استاندار اردبیل منطقه آزاد تجاری را حق مسلم شهرستان بیله سوار و مناطق مرزی دانست و افزود:کشاورزی در کنار تکنولوژی و صنایع تبدیلی و بستر مرزی بودن شهرستان می تواند افق روشنی در دوران پسا تحریم برای شهرستان بیله سوار رقم بزند و شاهد شکوفایی اقتصادی منطقه و افزایش اشتغال وتوسعه محصولات صادرات محور را در بیله سوار فراهم کند.

دکتر خدابخش از شهرستان بیله سوار به عنوان شهرستان شهرکهای گلخانه ای یاد کرد و گفت:با توجه به ظرفیت های کشاورزی شهرستان و زیرساختهای انجام شده در حوزه ساخت شهرکهای گلخانه ای امیدواریمبا اشتغالزایی و بکارگیری فارغ التحصیلان رشته کشاورزی تحول عظیمی در منطقه در جهت صادرات محصولات گلخانه ای به کشورهای روسیه و حوزه قفقاز باشیم .

وی گفت:مهمترین عامل برای توسعه سرمایه گذاران خارجی و داخلی اعتمادسازی است و در گام بعدی باید زیرساخت های لازم برای استقبال از سرمایه گذاران فراهم شود.

دکترخدابخش،گمرک بین المللی بیله سوار و تردد بیش از هزار اتباع آذری،وجودکشت و صنعت پارس وکشت انواع محصولات کشاورزی و توسعه شهرکهای گلخانه ای را از ظرفیتهای مهم شهرستان عنوان کرد و گفت:بسیاری از همین محصولات گلخانه ای و کشاورزی از جمله"خیار"با سه برابر قیمت در کشورهای روسیه و اروپا به فروش میرسد و این بسترها وجود دارد که محصولات شهرستان به بازارهای هدف اروپا وآسیای صادر شود.

دکتر خدابخش بر لزوم24ساعته شدن گمرک بیله سوار،توسعه و بهبود راههای مواصلاتی،همکاری در جهت توسعه و حل مشکلات واحدهای اقتصادینیمه فعال،افزایش ظرفیت های دانش بنیان در شهرستان و همچنین بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان و توسعه صنایع تبدیلی درکنار بسته بندی تاکید کرد.

فرماندار بیله سوار ضمن تبریک دهه مبارک فجر ،سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت:تعداد6پروژه اقتصادی با اعتبار150میلیارد ریال و23پروژه عمرانی با اعتبار365میلیارد ریال و یک پروژه کلنگ زنی به ارزش370میلیارد ریال در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

ویافزود:شکوه مردم ایران دریکپارچگی ،اتفاق نظروحفظ وحدت است و انتظارمی رود با حضور مردم در راهپیمایی22بهمن و نیز در انتخابات آتی این ابهت و شکوه همچنان حفظ شود.

حلیم گفت:در جریان سفر دکتر روحانی به استان اردبیل و عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی در جهت تبدیل62هزار هکتار از زمین های دیم شمال استان به کشت آبی اختصاص یافت که42هزار هکتار آن در محدوده بیله سوار است.

فرماندار بیله سوار گفت: عملیات اجرایی ناحیه دوم این پروژه در12هزار و500هکتار در آذرماه با حضور دکتر خدابخش استاندار اردبیل کلنگ زنی شد که11هزار هکتار آن در محدوده بیله سوار قرار داشته و برای آن مبلغ2هزارو800میلیارد ریال هزینه شده است و پس از بهره برداری ، زمین های کشاورزی در منطقه به صورت مکانیزه آبیاری خواهد شد.

او افزود:از این11هزار هکتار زمین هزار هکتار برای شهرکهای گلخانه ای اختصاص یافته است که در جهت توسعه محصولات صادرات محور و دانش بنیان و معاف از عوارض گمرکی و مالیات ارائه خواهد شد و نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی منطقه و همچنین اشتغال شهرستان ایفا خواهد کرد.

مقام عالی دولت در شهرستان مرزی بیله سوار گفت: ناحیه سوم عمرانی به مساحت21هزار هکتار نیز تا پایان سال کلنگ زنی خواهد شد که6هزار هکتار آن در محدوده این شهرستان واقع می باشد.

وی گفت: سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت تدبیر و امید طی چهار سال برای30هزارنفر فرصت شغلی ایجاد می کند.و تحول عظیمی در بخش کشاورزی و صادرات محصولات در منطقه ایجاد خواهد کرد.

فرماندار بیله سوار همچنین از سرمایه گذاری200میلیارد ریالی برای احداث یک واحد تولید کودهای آلی خبر داد که به گفته وی تا کنون120میلیارد ریال آن تامین شده و می تواند برای48نفر شغل ایجاد کند.

حلیم با اشاره به روند اجرای کمربندی بیله‌سوار گفت: در حال حاضر4کیلومتر و200متر راه کمربندی بیله‌سوار آماده تردد برای مسافران بوده و معارض های200متر باقی مانده حل شده است و به محض بهبود شرایط جوی توسط پیمانکار انجام می گیرد.

فرماندار بیله سوار با تاکید بر توسعه راه ها برای استفاده از گمرک بیله سوار به عنوان فرصتی برای استان گفت: برای مطالعه احداث بزرگراه قفقاز120میلیارد ریال در سال جاری اختصاص یافته و امید می رود عملیات اجرایی این پروژه نیز در سال آینده کلید بخورد.

حلیم در تشریح دستاوردهای دولت یازدهم گفت: در2سال گذشته15کیلومتر راه روستایی در شهرستان احداث شده و هم اکنون روستای بدون راه در بیله سوار وجود ندارد.

او با بیان اینکه تا سال گذشته تنها به23روستا در این شهرستان گاز رسانی شده بود، عنوان کرد:17روستا در سال1393از نعمت گاز برخوردار شدند و امسال نیز پروژه گازرسانی6روستا به بهره برداری می رسد؛ گازرسانی به51روستا نیز با اعتبار81میلیارد ریال جزو برنامه است.

فرماندار بیله سوار تشریح کرد: تاکنون طرح هادی24روستا با اعتبار37میلیارد ریال عملیاتی و مطالعه طرح هادی75روستا با اعتبار11میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: چهار هزار و675واحد مسکونی شهرستان بیله سوار با660میلیارد ریال تسهیلات بهسازی شده؛705واحد انفرادی و541واحد99ساله نیز با تسهیلات250میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

حلیم همچنین بیان کرد: پست برق60کیلو واتی بیله سوار با اعتبار240میلیارد ریال در آستانه بهره برداری قرار دارد؛ برای جلوگیری از نوسان برق14ترانس با اعتبار چهار میلیارد و800میلیون ریال در روستاها نصب شده و ژنراتور پنج مگاواتی نیز با اعتبار120میلیارد ریال به زودی عملیاتی می شود.

فرماندار بیله سوار در ادامه از صادرات89هزار و796تن کالا از پایانه مرزی این شهرستان طی10ماهه گذشته خبر دادو گفت: عمده کالاها و محصول های صادراتی را سیب زمینی، پیاز، قیر، میوه، بیسکوییت، جوجه یک روزه، شیشه، سوله، ظرف، مواد پلاستیکی، سنگ های ساختمانی و سیلیس عنوان کرد.

حلیم بیان کرد: همچنین سه هزار و721تن کالا در این مدت از این گمرک به کشور وارد شده که شامل سبوس، کنجاله، پنبه دانه و تفاله می باشد.

در ادامه این جلسه از فرزند شهید خان بابا جعفرخانی اولین شهید انقلاب اسلامی در شهرستان بیله سوارتوسط استاندار اردبیل تجلیل به عمل آمد همچنین ملاقات مردمی با حضور دکتر خدابخش و عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و حلیم فرماندار بیله سوار در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی بیله سوار برگزار شد و مشکلات واحدهای اقتصادی و مردمی و کشاورزی و بخش تعاون شهرستان مطرح شد.

ارسال نظرات