نقوی حسینی در گفتگو با بسیج تاکید کرد

دستگاه قضا با توهین‌کنندگان به شورای نگهبان از طریق قانونی، برخورد کند

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید برمطالبه از دستگاه قضا در خصوص برخورد با توهین کنندگان به شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر این گونه اظهارات از طریق قانونی، پیگیری قضائی شود، افراد مرزهای خود را تشخیص داده و متوجه می شوند در مورد چه مسائلی چگونه باید صحبت کرد!
کد خبر: ۸۶۳۴۱۸۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، پیرو وعده قوه قضائیه برای برخورد با توهین کنندگان به شورای نگهبان تصریح کرد: اظهارنظرهای رسمی پیرامون نهادهای انقلاب اسلامی، اگر  برخلاف نص قانون اساسی بوده و تفسیر و تعبیر اشتباهی از قانون ارائه کند، به ویژه اظهارنظرها جنبه تحقیر شخصیت و یا زیر سوال بردن یک نهاد انقلابی را در پی داشته باشد، قطعا قابل پیگیری است.

نقوی حسینی در ادامه بیان کرد: اظهارات آقای هاشمی با نص صریح قانون اساسی مغایرت دارد، و سوالی که از شورای نگهبان در زیرسوال بردن صلاحیت اعضای این نهاد مقدس پرسیده بود، سوال عبثی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح این مطلب بیان کرد: همه می‎دانند که فقهای شورای نگهبان منصوب مقام معظم رهبری بوده و مشروعیت و صلاحیت آنها از این انتساب به دست می‎آید که محکمترین ناحیه‎ ای است که می‎شود برای فرد صلاحیت کسب شود، همینطور حقوق‎دان‎های شورای نگهبان نیز منتخب مجلس شورای اسلامی هستند؛ یعنی صلاحیت آنها توسط نمایندگان ملت بررسی و با رای آنها تایید می‎شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر مطالبه از دستگاه قضا در خصوص برخورد با توهین کنندگان به شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر این گونه اظهارات از طریق قانونی، پیگیری قضائی شود، افراد مرزهای خود را تشخیص داده و متوجه می شوند در مورد چه مسائلی چگونه باید صحبت کرد!
ارسال نظرات