با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور:

برگزاری جشن بزرگ عشایری انقلاب در روستای دوپلان

جشن بزرگ عشایری انقلاب در روستای دوپلان بخش مشایخ شهرستان کیار با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۴۲۳۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهار محال و بختیاری، در این جشن نماینده ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور اظهار کرد: شاکر خداوند متعال هستیم که این انقلاب اسلامی پس از سی و هفت سال همواره همانند خورشید در کشور و در بین ملت های دیگر می درخشد.

حجت الاسلام و المسلمین کاشی افزود: خداوند در قرآن کریم در خصوص یادآوری ایام الله که حوادث و وقایع ارزشمند رخ داده توسط پیامبر به مردم، این نکته را متذکر می شود که یادآوری ایام الله برای کسانی که اهل صبر، مقاومت و سپاس هستند آیات و نشانه هایی است.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری دهه فجر آیینه ای بود که خورشید اسلام درآن درخشید، بیان کرد: ما در این مکان سالگرد پدیده ای به نام انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که بزرگترین پدیده دوران معاصر لقب گرفته است چرا که دارای دستاوردهای بسیار مهمی برای ما بوده است و همچنین برکات زیادی هم برای ملت و هم دیگر ملتها به همراه داشته است.

نماینده ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: اولین دستاورد انقلاب که نباید مورد اغفال و فراموشی قرار گیرد نفی سلطه قدرتهای شرق و غرب در دنیا است. چراکه در زمان پیش از انقلاب هر کشوری تحت سلطه یکی از قدرتهای شرق یا غرب قرار داشت. انقلاب اسلامی ایران باعث رهایی کشور از زیر سلطه قدرتهای شرق و غرب شد.

کاشی با اشاره به اینکه با آمدن انقلاب، بلوک شرق در هم پیچیده شد و تاریخ مصرفش تمام شد و به موزه های تاریخ پیوست، خاطر نشان کرد: انشاالله به همت والای مردم کشورمان و همچنین دیگر کشورها که در سایه انقلاب اسلامی بیدار شده اند اضمحلال سلطه ابر قدرت غرب نزدیک خواهد بود.

وی ارمغان انقلاب اسلامی ایران را نظام مقدسی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دارای دو ویژگی اساسی دارد که می‌توان به اسلامی بودن و مردمی بودن آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران اسلام را حاکمیت بخشید و ارزش های اسلامی را در عرصه های سیاسی، اقتصادی و مدیریتی فراگیر نمود و رنگ الهی به عقاید، باورها، فرهنگ ها و گفتار بخشید.

حجت الاسلام و المسلمین کاشی افزود: انقلاب، همچنین همان شعار اسلام مبنی بر پیوند علم و ایمان و پیوند علم و اخلاق را به ارمغان آورد و به همه مجاهدان عرصه علم و دانش اعلام می کند که رفعت و مقاوم در پرتو پیوند علم و معنویت و اخلاق میسر است.

وی با بیان اینکه امام خمینی عشایر را ذخائر انقلاب خطاب نموده اند، خاطر نشان کرد: امروز نیز نقش عشایر در تداوم و ماندگاری انقلاب در همه حوزه ها از جمله سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بسیار چشمگیر است و این یکی از نشانه های مردمی بودن انقلاب می باشد.

سیامک سلیمانی معاون نیروی انسانی استانداری نیز به ایراد سخن پرداخت و افزود: دهه فجر خاستگاه ارزشهای اسلامی است، دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است و بخشی است که گذشته را از آینده جدا کرده است و به عنوان میراث ماندگار پرچم دار بزرگ انقلاب، خمینی کبیر، نیازمند حفظ و نگهداری است.

وی بزرگداشت این ایام الله را بزرگداشت ارزشها، آرمانها و آرزوهای ملت و پاسداشت خون شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی دانست و خاطر نشان کرد: ملت باید این ایام را گرامی بدارند تا از همه دستاوردها استفاده کنیم و حضورمان را پررنگ جلوه دهیم چرا که همین حضور پررنگ، باعث اقتدار ما شده است.

در ادامه موسیقی زنده محلی توسط گروه اهورا اجرا گردید و در پایان دو مقاله با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی و حضور عشایر در به پیروزی رسیدن انقلاب قرائت شد.

ارسال نظرات