خبرهای داغ:

تخریب مسجد نیمه ساز توسط مامورین شهرداری

اقدام به تخریب و غارت در حالی صورت گرفته است که این افراد با اتومبیل های «میکاپ» شهرداری منطقه و در حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد با صورت های کاملا پوشیده به مسجد وارد شده و پس از تخریب مسجد نیمه ساز، وسایلی از قیبل اکو و باند، در و پنجره های آماده نصب و همچنین تعدادی وسایل عمرانی نظیر بیل،سنگ فرز و دریل و حتی تلفن همراه خادم مسجد را ضبط کردند.
کد خبر: ۸۶۳۴۲۳۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، اقدامات عجیب شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۵ تهران در خصوص مسجد بنی الزهرا(س) ختم به خیر نشد. بامداد یکشنبه 18 بهمن حدود ۲۰ نفر از مامورین شهرداری منطقه ۵ تهران با هجوم به مسجد نیمه ساز بنی الزهرا(س) واقع خیابان سردار جنگل نبش گلزار یکم، بخشی از این مسجد را تخریب کردند.

 

 بر اساس گزارش مردمی رسیده، اقدام به تخریب در حالی صورت گرفته است که این افراد با اتومبیل های «پیکاپ» شهرداری منطقه و در حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد با صورت های کاملا پوشیده به مسجد وارد شده و پس از تخریب مسجد نیمه ساز، وسایلی از قیبل اکو و باند، در و پنجره های آماده نصب و همچنین تعدادی وسایل عمرانی نظیر بیل، سنگ فرز و دریل نیز توسط مامورین ضبط شده است.

پس از این حادثه باورنکردنی، با خبرشدن مردم و اعضای هیئت امنای مسجدو حضور فرماندهی نیروی انتظامی منطقه در محل مسجد ضمن صورت جلسه حادثه، امروز ۱۹ بهمن، اعضای هیئت امنا با حضور در دادسرا از شهرداری منطقه مذکور شکایت کردند.


 پس از دستور دفتر مقام معظم رهبری به شهردار تهران در سال ۹۱، مبنی بر اختصاص قطعه زمین برای ساخت تعدادی مسجد در سطح شهر تهران و پس از کلید خوردن طرح مساجد ۷۲ گانه، اعضای هیئت امنای «هیئت محبان ولایت حضرت زهرا(س)» که از هیئات مذهبی منطقه به شمار می رود با درخواست از مدیریت امور مساجد غرب تهران و ارائه نیاز محلی برای ساخت مسجد همت خود را برای احداث آن به کار گرفتند.

بعد از بررسی ها توسط مدیریت امور مساجد،این نهاد با ارسال نامه ای به شهرداری وقت منطقه ۵ اعلام داشتند که «نیاز اساسی و جدی» به احداث مسجد در منطقه پونک و سردارجنگل وجود دارد. امور مساجد همچنین اعضای هیئت امنای مسجد را گزینش کرده و به شهرداری اعلام میدارد.

همچنین پس از بررسی های شهرداری وقت منطقه، دستور اختصاص قطعه زمین متعلق به شهرداری برای احداث مسجد داده شد.



پس از اخذ مجوز های مختلف و طی مراحل اداری،همزمان با شب میلاد حضرت ولیعصر(عج) به تاریخ ۹۲/۰۴/۰۲  و با حضور مومنین و امامت جماعت مسجد، مراسم افتتاحیه ساخت و قرائت صیغه مسجد برای این محل، انجام شد. این در حالی است که نماینده مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و همچنین تعدادی از مقامات لشکری و کشوری و نهادهای ذیربط در مراسم حضور یافتند.

با این حال پس از تغییر شهرداری منطقه ۵، روند ساخت و ساز به کندی پیش رفته تا جایی که حتی پس از دستور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به شهرداری منطقه مبنی بر رفع موانع، از طرف هیئت امنای مسجد به شهردار جدید نامه ارسال میشود و درخواست تسریع همکاری و برطرف کردن موانع  را دارند.

گفتنی است ساخت و ساز مسجد از تیرماه ۹۲ شروع شده و هم اکنون نیز نیمه ساز است. بعد از ماه مبارک رمضان امسال با همت جوانان مسجد امکانات اولیه و جزیی برای برپایی نماز جماعت برپاشده است و در مسجد نیمه ساز و در میان مصالح ساختمانی هر طور که شده است نماز را برپا داشته است.

این مکان که جنب سرای محله واقع است، سابقا در ایام عید نوروز توسط شهرداری به فروشندگان محلی اجاره داده میشده است اما بنا به اظهارات مردمی، به دلیل تاسیس مسجد، امسال دیگر امکان اجاره محل وجود نداشته است!

منبع: رجانیوز
ارسال نظرات
پر بیننده ها