عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران

جذب سرمایه گذاری خارجی باید همراه باانتقال تکنولوژی باشد

واحدی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار خارجی پس از برجام گفت: در شرایط جدید جذب سرمایه گذار خارجی باید همراه باانتقال واقعی تکنولوژی و دانش فنی باشد.
کد خبر: ۸۶۳۴۳۶۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حامد واحدی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با اشاره به اهمیت جذب سرمایه خارجی در اقتصاد گفت: باتوجه به پیش بینی اقتصادی 6 تا 8 درصدی ناچار از جذب سرمایه گذار خارجی هستیم.


وی افزود: باید از جذب سرمایه خارجی دقت شود که این در انتقال دانش واقعی و انتقال کامل تکنولوژی همراه باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: این موضوع در حد ایده آل است و باید دیدی که درعمل چند درصد آن محقق خواهدشد.

به گفته واحدی با جذب سرمایه خارجی شاهد افزایش اشتغال و ورود به بازار های جهانی و توسعه صادرات خواهیم بود.

عضوکمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران به این نکته نیز اشاره کرد که سرهم کردن قطعات در کشور سرمایه گذاری خارجی به این معنای واقعی نیست و باید در این مرحله از اقتصاد به گونه ای عمل شود که با خروج کشورهای خارجی از ایران مشکلی برای صنایع که درآنها سرمایه گذاری شده است رخ ندهد.

وی ادامه داد: باید در جذب سرمایه به فرصت های نسبی نیز توجه ویژه شود چرا که سرمایه گذاری در هر صنعتی دلیل بر شکوفایی اقتصادی نیست.

واحدی تاکید کرد: نباید در شرایط جدید از حول حلیم در دیگ افتاد بکله باید با نگاهی به تجربه سالهای تحریم قدم برداشته و دوستان خود را فراموش نکنیم.
ارسال نظرات