خبرهای داغ:
جان کری در کنفرانس مشترک با الجبیر

تشکر آمریکا از عربستان برای تمایل به مبارزه علیه داعش

وزیر خارجه آمریکا از تمایل شاه عربستان در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه که از سوی ریاض حمایت مالی می شود، تشکر کرد.
کد خبر: ۸۶۳۴۴۱۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، جان کری در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در واشنگتن که از طریق شبکه تلویزیونی العربیه پخش می شد گفت:  امروز ما درباره برداشتن قدم هایی مثبت در چندین محور در خاور میانه (غرب آسیا) گفتگو کردیم و ثانیا در زمینه ترغیب گروههای بین المللی حامی سوریه برای پیشرفت در ارسال کمک های انسانی و برقراری آتش بس بر اساس قوانین سازمان ملل متحد همکاری هایی داشتیم.

جان کری افزود: امیدواریم هنگامی که طی چند روز آینده در مونیخ یکدیگر را ملاقات می کنیم بتوانیم پیشرفت هایی در این زمینه داشته باشیم.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره دیگر بحث های مطرح شده با عادل الجبیر گفت: ما همچنین درباره اوضاع یمن صحبت کردیم و امیدواریم طی هفته های آینده بتوانیم در مذاکراتی سازنده در خصوص توقف این درگیری ها اقداماتی صورت بدهیم.

جان کری افزود: یکی دیگر از محورهای گفتگوهای ما پاسخ به نیازهای فلسطینیان و برقراری امنیت اسرائیل و آنچه که موسوم به برقراری صلح در خاور میانه (غرب آسیا) است بود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: وزیر خارجه عربستان از آمادگی کشورش برای به دست گرفتن ابتکار صلح در خاورمیانه و در این بخش از جهان خبر داد.

وی تصریح کرد: عربستان کشوری است که ابتکار صلح عربی را به دست گرفته است و به وضع کنونی رسانده گر چه به اصلاحاتی نیاز دارد.

جان کری گفت: عربستان مشتاقانه به دنبال محقق شدن صلح در این منطقه از جهان و ایجاد دو کشور مستقل در فلسطین است.
وی افزود : امیدواریم که اقدامات دیپلماتیک ما طی چند روز آینده شاهد پیشرفت هایی در خصوص سوریه و همچنین یمن باشد.

وی از تلاش های مجدانه ملک سلمان برای کمک رساندن به ائتلاف بین المللی ( آمریکایی) باصطلاح مبارزه با داعش و همچنین پایبندی و آمادگی عربستان برای مشارکت نیروهای نظامی در این جنگ تشکر کرد. 

جان کری گفت: ما گام هایی با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زمینه بر قراری صلح در منطقه برداشتیم.

عادل الجبیر نیز پس از صحبت های جان کری گفت: دیدار ما با همتای آمریکایی مان بخشی از مشورت های مستمر و هماهنگی مواضع مان در خصوص حمایت از منافع مشترکمان در منطقه و جهان است.

وزیر خارجه عربستان گفت: برقراری صلح و آرامش و حل مشکلات منطقه قبل از اینکه این مشکلات همه کشورها را در بر بگیرد ضروری است.

وی بر همکاری مجدانه با آمریکا و دیگر هم پیمانان عربستان در دیگر مناطق جهان خواه مبارزه با تروریسم و یا برقراری امنیت در خاور میانه (غرب آسیا) و یا شروع عملیات انتقالی در سوریه و همچنین برقراری صلح برای فلسطین و یمن تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها