خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء:

طرح پیشنهادی احداث "عسلویه آب و برق" روی میز جهانگیری است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: طرح پیشنهادی "ناب" علاوه بر وزارت نیرو به رئیس سازمان مدیریت و معاون اول رئیس‌جمهور نیز ارائه شده است.
کد خبر: ۸۶۳۴۴۷۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی اظهار داشت: طرح پیشنهادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را با عنوان طرح "ناب" با هدف تأمین گسترده آب و برق به وزارت نیرو ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر وزارت نیرو، این طرح پیشنهادی به رئیس سازمان مدیریت و معاون اول رئیس جمهور نیز ارائه شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه "این طرح هم‌اکنون در دست معاون اول رئیس جمهور است"، گفت: دولت قرار است بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و نتیجه آن را به قرارگاه اعلام کند.

وی ادامه داد: در واقع این طرح به‌معنای احداث مشابه عسلویه است اما نه برای تولید گاز، بلکه می‌خواهیم عسلویه‌ای برای تولید گسترده و همزمان برق و آب ایجاد کنیم.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت موافقت اولیه خود را با اجرای چنین طرحی اعلام کند، در جلسات مشترک با دولت جزئیات آن را طرح و بررسی می‌کنیم و قرارگاه آمادگی لازم را برای اجرای چنین طرح بزرگی دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پاسخ به اینکه "احداث عسلویه ای برای تأمین گسترده آب و برق در نوار جنوبی کشور چه‌میزان سرمایه نیاز دارد؟"، گفت: هنوز بررسی‌های تکمیلی روی میزان سرمایه مورد نیاز انجام نشده، اما این طرح قابلیت اجرا دارد و بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که با احداث نیروگاههای حرارتی برای تولید برق با وجود مازاد گازی که از فازهای جدید پارس جنوبی برداشت خواهیم کرد و استفاده از حرارت بازیافتی این نیروگاهها برای شیرین سازی آب، این طرح توجیه اقتصادی و فنی خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها