جانشین سپاه کردستان در امور بسیج در آیین اختتامیه اولین جشنواره شعر آیینی

ارسال 592 اثر از 297 شاعر به اولین جشنواره شعر آئینی غرب کشور

بهزادی گفت: از این تعداد 372 اثر مربوط به استان کردستان، 109 اثر مربوط به استان کرمانشاه، 69 اثر آذربایجان غربی و 42 اثر هم مربوط به استان ایلام است.
کد خبر: ۸۶۳۴۷۵۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رمضان بهزادی، جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در امور بسیج امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره شعر آیینی غرب کشور که با موضوع پیامبر اعظم(ص)؛ اهل بیت(ع) و وحدت، با حضور روسای ادارات، مسئولین، شاعران و هنرمندان از استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ایلام در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین بار جشنواره شعر آئینی در استان کردستان و در غرب کشور برگزار می شود.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی به فرموده امام خمینی(ره) انفجار نور بود، نوری که شعاع و تلالو آن به تمام جهان رسید طوری که تمام نهضت های آزادی بخش و انقلاب های منطقه و جهان از آن بهره مند شدند.

بهزادی با بیان اینکه جشنواره شعر ائینی با دیگر جشنواره‌های برگزار شده تفاوت دارد؛ حجم آثار ارسال شده به دبیرخانه اولین جشنواره شعر آیینی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بالغ بر 590 اثر به این جشنواره ارسال و ارزیابی شدند و این استقبال را برای ادامه کار در سالهای آینده به فال نیک میگیریم.

جانشین سپاه کردستان در امور بسیج اظها کرد: از کل 592 اثر ارسال شده، 419 اثر از برادران و 173 اثر از خواهران به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی گفت: از این تعداد 372 اثر مربوط به استان کردستان، 109 اثر مربوط به استان کرمانشاه، 69 اثر آذربایجان غربی و 42 اثر هم مربوط به استان ایلام است.

وی در ادامه طی آماری با اشاره به ارسال 592 اثر از 297 شاعر به دبیرخانه اولین جشنواره شعر آئینی غرب کشور اظهار داشت: کامیار ابراهیمی 11 ساله از سنندج جوان ترین و حبیب الله رنجبر 86 ساله از دهگلان مسن ترین شرکت کننده در این جشنواره هستند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مداحان استان کردستان با بهره گیری از جنبه های معنوی و خلاقانه، اولین جشنواره منطقه ای شعرآئینی را در رده های سنی زیر 30 و بالای 30 سال برگزار می کند و به 13 نفر از برگزیدگان در سه مقطع اول تا سوم جوایزی از طرف دبیرخانه جشنواره ارسال می شود.

بهزادی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: احیای شعرای آیینی که در گوشه و کنار استان کردستان گمنام بوده و منبع تغذیه ای فکری برای برگزاری جشنواره های متعدد دیگر از جمله ی اهداف این مراسم است.

جانشین سپاه کردستان در امور بسیج در ادامه گفت: از بین آثار یادشده 100 اثر برتر انتخاب شده است که در قالب کتابیدر راستای تغذیه فکری برای مداحان و مولودی خوانان منتشر شود.

وی با تشکر از هماهنگی ها و همکاری ها میان تمام دستگاه های فرهنگی استان برای برگزاری این جشنواره گفت: بهروز خیریه، امجد ویسی و طاهره تختی سه داور توانای این جشنواره بودند.

همچنین در این مراسم از ماموستا ملاعمر صالحی و ابولقاسم معمار به عنوان دو شاعر پیشکسوت کردستانی و نفرات برتر اول تا سوم رده های زیر سی سال و بالای سی سال در دوبخش فارسی و کردی با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس؛ شاعران برجسته کشوری و استاندار کردستان تجلیل شد.

ارسال نظرات