در گفتگو با کارشناس ارشد آسیب‌های اجتماعی مطرح شد

چه زمانی برای فرزندآوری مناسب است؟/ تربیت فرزند؛ اصلی‌ترین وظیفه مادر

کارشناس ارشد آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اهمیت شیوه فرزندپروری گفت: پدر و مادر شدن مسئولیتی بزرگ بوده و شخصیت فرزندان نشآت گرفته از تربیت آنان توسط والدین است.
کد خبر: ۸۶۳۴۸۴۱
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمدرضا قائم محمدی کارشناس ارشد آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر ضرورت آمادگی خانواده برای پذیرش عضو جدید اذعان کرد: یکی از اهداف تشکیل خانواده ادامه نسل بشریت، تربیت و آموزش ارزش‌ها و هنجارها به وی بوده و در واقع میوه هر خانواده ای فرزندان آن کانون هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از آمادگی‌های لازم برای فرزنددار شدن باید پیش از بارداری صورت گیرد، خاطر نشان کرد: گاهی فرزندان ناخواسته خانواده را دچار شوک کرده و امکان دارد نظام خانواده را با مشکل روبرو سازد.

قائم محمدی فرزندآوری را یک تحول بزرگ و تاثیرگذار بر روی زندگی والدین عنوان کرد و افزود: آمادگی برای فرزندآوری در مقوله‌های کلی به نام جسمی و روانی و اجتماعی می گنجد؛ مادران باید از لحاظ جسمی خود را آماده کند: مثلا در نظر داشته باشد که باید پیش از بارداری تکلیف بیماری‌های احتمالی روشن شود؛ چرا که بسیاری از داروها در دوران بارداری نباید مصرف شود.

وی ادامه داد: یا اگر شخصی که دارای رژیم خاصی است حتما باید قبل از بارداری با پزشک مشورت کند.

این روانشناس خطاب به خانواده ها گفت: بچه دارشدن ترس نداشته و با کسب آمادگی لازم برای آمدن فرزند به سلامت خانواده کمک می‌شود؛ در غیر این‌صورت با پدیده استرس‌زا مواجه خواهیم شد.

قائم محمدی با تاکید بر اینکه طبق آموزه‌های وحیانی قرآن، خداوند روزی هرکس را مشخص کرده است، تصریح کرد: با این وجود باید از لحاظ مالی نیز آمادگی لازم را برای بچه‌دارشدن داشته باشیم.

کارشناس ارشد آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: اصلی‌ترین وظیفه مادر خانواده تربیت فرزندان بوده و والدین نباید نقش خود را در این زمینه کمرنگ قلمداد کنند؛ بلکه لازم است با همکاری یکدیگر نظام تربیتی درستی را اتخاذ کرده و برطبق آن به تربیت فرزند بپردازند.

یزدبانو
ارسال نظرات