گزارش«بسیج»؛خط اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی به بانک پارسیان آمد

احتمال پرداخت سپرده‌های "ثامن‌الحجج" توسط دفاتر بیمه پارسیان!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر در تلاشیم تا دفاتر بیمه پارسیان نیز برای پرداخت سپرده ها آماده شوند تا روند پرداخت سپرده ها تسریع شود.
کد خبر: ۸۶۳۵۵۰۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بازپرداخت سپرده‌های کلان سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج(ع) گفت: بر اساس مذاکراتی که با قائم مقام بانک مرکزی و مدیران بانک پارسیان داشته ایم، بنا شده تا سپرده‌ها به صورت پلکانی به سپرده گذاران پرداخت شود.

وی ادامه داد: بازپرداخت پلکانی سپرده ها به این معناست که ابتدا سپرده های تا سقف 10 میلیون تومان از سوی بانک پارسیان پرداخت شده، سپس سپرده های 10 الی 15 میلیون تومان، بعد سپرده های 15 الی 20 میلیون و سپس تا 50 میلیون تومان و در نهایت سپرده های 50 الی 100 میلیون تومان به سپرده گذاران پرداخت خواهد شد.

تلاش برای پرداخت بخشی از سپرده‌های کلان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان پرداخت سپرده های کلان هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا سپرده گذارانی که به صورت کلان در موسسه ثامن الحجج سپرده گذاری کرده اند، به زودی به بخشی از سرمایه خود دست یابند.

وی با اشاره به اختصاص خط اعتباری 2 میلیارد تومانی بانک مرکزی برای بازپرداخت سپرده های موسسه ثامن الحجج به مردم، بیان کرد: در حال حاضر سپرده گذاران پول خود را از همین خط اعتباری دریافت می کنند.

احتمال پرداخت سپرده‌ها از سوی دفاتر بیمه پارسیان

قادری با اشاره به نارضایتی سپرده گذاران از روند دریافت پول خود، گفت: بسیاری از مناطق کشور شعبات بانک پارسیان برای پرداخت سپرده های ثامن الحجج موجود نیز و همین امر موجب نارضایتی مردم شده است؛ در حال حاضر در تلاشیم تا دفاتر بیمه پارسیان نیز برای پرداخت سپرده ها آماده شوند تا روند پرداخت سپرده ها تسریع شود.

وی در پایان به شرط شورای پول و اعتبار برای تخصیص خط اعتباری 2 میلیارد تومانی اشاره کرد و افزود: قاعدتا وقتی که شورای پول و اعتبار شرط گذاشته که موسسه ثامن الحجج باید اموال خود را در ترهین کند یا به فروش بگذارد، این موسسه نیز مجبور به اجرای این کار است.

ارسال نظرات