عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

میوه قاچاق در بازار همچنان جولان می‌دهد

وظیفه دولت، کنترل مبادی وارداتی قاچاق میوه است تا با نظارت کافی و تدابیر خاص سلف خواران و دلالان را شناسایی نماید تا افرادی که اقتصاد کشور را در اختیار گرفته اند برخورد قانونی داشته باشند اما عملا مشاهده می‌شود چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۶۳۵۵۹۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، اگر اقتصاد کشور را از درون مقاوم کنیم برای اشتغال جوانان، بیکاری و دیگر مشکلات اقتصادی نیز راه‌حل‌های مناسبی پیدا می‌شود. کشور با این عظمت انسان خجالت می‌کشد که میوه خارجی وارد می‌شود. پرتقال و سیب ایرانی روی درخت مانده، آنوقت پرتقال خارجی وارد می‌کنند. منابع را به سمت تولید هدایت کنید نه واردات.» این بخشی از سخنان  دوشنبه 19 بهمن رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین در دیدار اعضای هیات دولت (شهریور ۹۴) هم گفته بودند: «جلوگیری از واردات؛ ببینید من باز هم تأکید می‌کنم. حالا شما می‌گویید ما جلوی واردات را گرفتیم امّا میوه‌هایی در بازار هست که [وارداتی است]. آخر ایران برود از کجا میوه بیاورد که بهتر از میوه‌ی ما باشد؟ یک وقتی زمان ریاست جمهوری ما، یک نفری از یک کشور عربی -اسم نمی‌آورم- آمده بود، سوغاتی برای من یک جعبه‌ خیلی قشنگ، خرما آورده بود. گفتم مصداق واقعیِ زیره به کرمان بردن این است. ما این‌همه خرما داریم -این خرمای مضافتی، این خرماهای گوناگون جنوب کشور؛ چه در استان فارس، چه در خوزستان، چه در بلوچستان- آن‌وقت حالا برای ما خرما آورده‌اند؛ منتها در بسته‌بندی. من آن‌وقت همان هدیه را بردم در دولت، گفتم این خرما را مقایسه کنید با خرماهای ما! خرماهای ما بهتر از این هستند امّا این بسته‌بندی چقدر قشنگ است. آن‌وقت‌ها خرماهای ما در آن کیسه‌های فلان‌جور، با لگد توی حصیر میکردند، سرش را می‌بستند و عرضه می‌کردند! حالا البتّه یک خرده بهتر شده. به‌هرحال واردات میوه، واردات بی‌رویّه است.»

هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه بازار ایران جولانگاه میوه های قاچاق شده است و رهبری معظم در بیانات اخیرشان هشدار داده اند افزود: قوه مجریه دولت باید پیگیری داشته باشد در مجلس قوانین لازم وجود دارد هر چند تابحال به کمیسیون کشاورزی گزارشی خاص نیامده است در صورت رویت، مجلس به شکل جدی پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه قاچاق میوه ضربه زننده به تولیدات داخلی است افزود: در زمینه قاچاق میوه  که از خارج وارد می شود سکوت سازمان گمرک، سازمان غذا دارو معنایی ندارد و دولت نظارت نماید تا در این زمینه خدشه ای وارد نشود و این خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: وظیفه دولت، کنترل مبادی وارداتی قاچاق میوه است تا با  نظارت کافی و تدابیر خاص سلف خواران و دلالان را شناسایی نماید تا با افرادی که اقتصاد کشور را در اختیار گرفته اند برخورد قانونی داشته باشد.

ارسال نظرات