خبرهای داغ:
سردار سلامی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی کشور:

غرب می‌خواهد دوباره وارد ارکان حاکمیت ما شود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز غرب در موقعیت جدید خود می‌خواهد مدل دوست و دشمن را تغییر دهد و دوباره وارد ارکان حاکمیت ما و مسیر فرهنگ، اقتصاد، علم و صنعت ما شود.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۹۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در گردهمایی سه هزار نفری مسئولان سازمان بسیج دانشجویی طی سخنانی اظهار داشت: امام راحل مسلمانان را از گورستان مجلل و مدرن بیدار کرد و عنصر آگاهی را به ذهنیت جوانان مسلمان بخشید، فضای قلب‌ها و دلها را تسخیر کرد و هویت حقیقی و دینی و ملی را به جای خود بازگرداند.

وی افزود: امام راحل شخصیت افسرده و افسون شده ایران که سالها در پس ابرهای تیره عقب ماندگی تحقیر، ناکامی و وابستگی مخفی شده بود و به شخصیت دینی و ملی ایران منزلت جهانی داد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در آستانه سی و هفتمین سال درخشش انقلاب اسلامی ایران هستیم، یادآور شد: انقلاب امام (ره) تجدید حیات ملت‌های مسلمان بود و رهبر انقلاب که پس از ارتحال امام بیرق انقلاب اسلامی را بردوش گرفته است کشور را در مسیر درستی قرار داده است و آن را از فتنه‌ها و توطئه‌های جهانی که مقیاس جهانی داشته است و جمهوری اسلامی ایران را نقطه تمرکز تلاش‌های استراتژیک خود قرار داده بودند نجات داد و پرچم آن را بردوش گرفت.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: در این زمان بخش‌های وسیع‌تری از جهان اسلام با روح ایثار، شهادت و آزادگی آشنایی پیدا کرد و روح انقلاب اسلامی در پیکره جهان منتشر شد.

وی با بیان اینکه دنیای خسته اسلام از خواب غفلت بیدار شد و شجره طیبه انقلاب اسلامی و ریشه‌های مستحکم آن در سرزمین‌های باور و احساس ملت‌ها ریشه دواند گفت: سرزمین‌های وسیعی توسط انقلاب اسلامی در این شرایط فتح شد و سرزمین دلها، قلبها به تصرف انقلاب اسلامی درآمد و رهبر بزرگ ما توانست در مقابل آرایش و صورت‌بندی‌های همه قدرت‌های جهانی با نفوذ بر ژرفای نیات، مقاصد، آرزوها و آرمان‌های آنان و آگاهی عمیقی از سیاست‌های خطرناک و ویرانگر آنان با بسیج ظرفیت‌های موجود در جهان اسلام برای اولین بار در تاریخ معاصر تمام سیاست‌های قدرت‌های بزرگ را متوقف کند و هر روز صفحه درخشانی از یک پیروزی بزرگ به صفحات پرافتخار جهان اسلام اضافه کند.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به دانشجویان حاضر در این گردهمایی گفت: امروز سرنوشت ایران و اسلام در دستان شماست. شما در این لحظات سرنوشت ساز به مسئولیت‌ها و تعهدات خود عمیقاً بیاندیشید زیرا در موقعیت سرنوشت سازی از تاریخ به سر می‌برید و ما به تدریج پرچم را به دست شما خواهیم داد که پیروزی از آن شماست.

سردار سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران محصول اندیشه، اعتقادات، باورهای امام و تقاطع این آرمان‌ها با واقعیت‌های بسیار تلخی بود که طی دوران گذشته به اسلام و ایران گذشت.

وی در این بخش از سخنان خود با اشاره به بخشی از شرایط ایران و جهان اسلام پیش از ظهر انقلاب اسلامی یادآور شد: داستان تلخی بر ملت‌های مسلمان و ایران قبل از انقلاب گذشته است دنیای غرب پیش از انقلاب ملت‌های مسلمان را در چپاول قرار داده بود. وقتی جنگ جهانی اول شروع شد انگلیسی‌ها تنها از هند 400 هزار مسلمان را اجیر کردند و آن را به پای سیاست‌های خود ذبح کردند. این داستان غم انگیز اخیراً توسط نشریه‌ای از انگلیس افشا شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رفتار تفرقه انگیزانه خونین از همان ابتدا شکل گرفت، گفت: مسلمانان باید براساس سیاستی که غرب ترسیم کرده بود عمل می‌کردند. نقشه ژئوپلوتیک جهان اسلام باید در نقشه سیاسی غرب حرکت می‌کرد. اکثر دیکتاتورهای جهان را آنها ایجاد کردند و در کشورهای مسلمان حکومت‌های دست نشانده به کار گذاشته بودند.

سردار سلامی با بیان اینکه کشور ایران زمانی دست انگلیسی‌ها و پس از آن به دست آمریکایی‌ها افتاد، تصریح کرد: 50 هزار مستشار آمریکایی برای برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی، اطلاعاتی و اجتماعی ما تصمیم گیری می‌کردند، مستشارانی که فاقد سواد مورد نیاز بودند و روی دست آمریکایی‌ها مانده بودند و دلارهای نفتی ما را می‌بردند.

وی افزود: این هویت ایران قبل از انقلاب بود که در آن هویت فرهنگی ایران از سوی آمریکا به غارت می‌رفت و برای ما جوانان همه چیز روی کاغذ بود. نیروگاه، توربین، موشک، همه فقط بر روی کاغذ به عنوان نقشه شماتیک مطرح بود و ما قادر نبودیم که یک پیچ و مهره بسازیم. کشوری کاملاً مصرفی که تمام افتخارش این بود که دنباله‌رو سیاست‌های کشورهای غربی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سرنوشت قبل از ایران سرنوشت تلخی بود، گفت: ارزشهای فرهنگی، اعتقادات، باورهای سیاسی، ژئوپلتیک، آموزش نظامی و همه رفتارهای ما به عنوان بخشی از سیاست و دکترین نیکسن در منطقه عمل می‌کرد و ما باید گسترش نظامی می‌دادیم تا از منافع غرب در منطقه حفاظت کنیم.

سردار سلامی در این بخش از سخنان خود تأکید کرد: انقلاب امام آمد و این رویا و توهمات شیرین غرب را که داشت به واقعیت تبدیل می‌شد تغییر داد. امام آمد و جهان اسلام را که داشت در ارزش‌ها و استراتژی غرب محو می‌شد و در جغرافیای سیاسی غرب منفعل شده بود رابه شکل دیگری حرکت داد.

وی با اشاره به مواجهه قدرت‌های بزرگ با ایران یادآور شد: در آن دوران تنها دو قدرت بزرگ در جهان مطرح بود و همه کشورهای جهان جذب این دو قدرت بودند و هیچ قدرت و نیرویی خارج از مسیر و هسته آنها توان حرکت نداشت و نمی‌توانست از جاذبه این قدرت‌های بزرگ عبور کند. اما حرکت امام راحل نظم موجود را بهم زد و موج جدیدی از قدرت و نیرو را باز کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد دو قدرت شرق و غرب همانند تیغه‌های یک قیچی برای تکه تکه کردن انقلاب امام با یکدیگر همسو شدند و در واکنشی به این انقلاب به شکل سازمان یافته نظام بین الملل را در برابر ایران قرار دادند و همه قدرت‌ها و کشورها علیه ایران بسیج شدند.

سردار سلامی گفت: تاریخ سراغ ندارد که یک کشور در برابر ائتلافی از همه قدرت‌های بشر بایستد کار بسیار سختی بود و ما خود نمی‌دانستیم چه رخ می‌دهد. همه چیز برایمان مبهم بود و تجربه 37 سال عبور از توطئه‌ها را هم نداشتیم. سربازان انقلاب که هم سن و سال شما بودند باید از این دستاورد بزرگ دفاع می‌کردند.

وی با اشاره به تجهیزات نیروهای مقابل جمهوری اسلامی ایران گفت: همه  قدرت‌های جهانی با تمام استعدادهای خود به جنگ با انقلاب اسلامی آمدند و دست به دست هم دادند تا دوباره بر تاریخ و سرنوشت ما ورودپیدا کنند. فاصله از زمین تا آسمان بود. یک دنیای نابرابر و ایران با دست خالی بدون اینکه سلاحی به آن دهند و حتی نفت آن را بخرند در برابر آنها ایستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به سرنوشت جنگ ایران با طرف‌های مقابل تصریح کرد: جنگ، با تحمیل اراده سیاسی ایران خاتمه یافت و یک وجب از خاک ایران به دست آنها نیفتاد. اما آنها پس از اینکه دیدند استراتژی نظامی علیه آنها جواب نمی‌دهد استراتژی‌های دیگری را در پیش گرفتند و استراتژی آنها در قالب تحریم اقتصادی، تحریم علمی، تحریم صنعتی، فشارهای روانی، تهاجم سنگین فرهنگی و تهدید به اعمال قدرت نظامی اعمال شد.

سردار سلامی تأکید کرد:اگر این تحریم سنگین اقتصادی به هر کشور قدرتمندی مانند آمریکا تحمیل می‌شد آنها فرومی‌پاشیدند اما ملت ایران ایستاد و رهبر انقلاب ملت را برای مواجهه عظیم آماده کرد و ما ایستادیم.

وی در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه ما همواره از تسلط تفکر غرب آسیب دیده‌ایم یادآور شد: استقلال، اعتقاد، منزلت و کرامت ما همواره توسط کسانی که حامیان اندیشه و تفکر غرب بوده‌اند از بین رفته است. مصیبت‌های ما مربوط به آن زمانی است که دشمنان را دوست فرض کرده و فریب لبخند‌های فریبکارانه آنها را خورده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: بعد ازجنگ تصمیم گرفتیم استقلالمان را حفظ کنیم، عزتمان را ارتقا بخشیم و معادلات منطقه‌ای را به نفع خود تغییر دهیم که این اتفاق بزرگ صورت گرفت.

سردار سلامی با اشاره به شرایط امروز کشور و منطقه یادآور شد: امروز به صحنه منطقه که نگاه می‌کنیم می‌بینیم دامنه نفوذ ایران توانست اراده خود را به آمریکا و متحدان آن در منطقه تحمیل کند. دو موضوع اصلی جنگ آمریکا و متحدانش با ایران برسر استراتژی نفوذ و شعاع نفوذ و جنگ برسر ارائه یک مدل است.

وی گفت: آنها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی ایران به یک ماکت مسجم، تندیس زنده و مدل قابل تعمیم و تکثیر در دنیا ترسیم شود و نمی‌خواهند تفکر انقلابی در جهان نفوذ کند زیرا تنفس خود را از دست خواهند داد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: پس از جنگ 8 ساله، ما 4 شکست به اسرائیل تحمیل کردیم که این قدرت اسلام را نشان داد. امروز معمای امنیت برای رژیم صهیونیستی یک واقعیت است. دیگر آنجا یک محیط امن نیست. اگر مسیر تحولات میدان در سوریه و جهان را مشاهده کنید، می‌بینید که چه کسی قدرت این تحولات است هر میز مذاکره‌ای که می‌بینید مدل یک توزیع قدرت در جهان است. در اکثر این میز مذاکرات ایران به عنوان قدرت محور و دیگران در سوی دیگر قرار دارند.

سردار سلامی  ادامه داد: در سوریه همه قدرتهای بزرگ می‌گفتند بشار باید برود و ایران می‌گفت نظام بشار اسد بماند و امروز می‌بینید که نظام بشار برپاست و روند میدانی سوریه بر چه مسیری حرکت می‌کند.

وی با اشاره به ظهور جبهه‌های مقاومت که با الگوی انقلاب اسلامی در جهان شکل گرفته‌اند، گفت: حزب‌الله لبنان در سوریه یک ارتش مردمی، در عراق یک بسیج مردمی نیرومند و در یمن یک انصارالله همه اینها ظرفیت‌ها و دامنه نفوذ استراتژی انقلاب اسلامی است که جبهه‌های وسیعی را در نقطه نقطه جهان علیه آمریکا و متحادنش ترسیم کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: تحریم‌ها نتوانست مانع از ساخت موشک‌های ایران شود و می‌بینید ایران موشک های دقیقی را به آسمان می‌فرستد که تنها در سایه باور جوانان بدست آمد و آن را به قدرت موشکی نیرومند تبدیل کرد. یک فناوری که شاید در دو ارتش شوروی و آمریکا وجود داشته باشد.

سردار سلامی با اشاره به پرتاب ماهواره‌ها در ایران گفت: پرواز پهپادهایی که شعاع عمل آنها سه هزار کیلومتر است و می‌توانند شش هزار کیلومتر بدون فرود حرکت کنند و تصاویر مربوط به دشمن را ارسال کنند و قطعاً به تدریج سطح استعدادهای آنها بالاتر می‌روند در ایران وجود دارد و در حوزه دریایی مواجهه گزینه‌های روی میز ما را با آنها سه هفته پیش در زانو زدن و کرنش نیروهای آمریکایی در برابر برادران سپاه دیدید.

وی افزود: ما امروز هیچ  چیزی برای استقلال سیاسی، اقتصادی و نظامی برای تبدیل شدن به یک قدرت جهان کم نداریم، ایران به یکی از قطب‌های بزرگ جهانی طی سالهای آینده تبدیل خواهد شد. افول قدرت‌های موجود کلید خورده است و این یک احساس نیست بلکه براساس واقعیت‌هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هرجا مقابل دشمن قرار گرفتیم قوی شدیم دشمن وقتی دید دیگر نمی‌تواند در مقابل ایران ادامه مسیر دهد مسیر خود را منحرف کرد و در موقعیت جدید می‌خواهد مدل‌های دوستی و دشمنی را تغییر دهد و از خود چهره موجه نشان دهد. دشمن می‌خواهد برارکان حاکمیت، مسیر فرهنگ، اقتصاد، علم و صنعت ما دوباره وارد شود و نقطه خطر همینجاست.

سردار سلامی با اشاره به استراتژی جدید آمریکا در مقابل نظام اسلامی گفت: در استراتژی آمریکا آمده است در قرن 21 آنچه قادر است آمریکا را فرو بپاشد گسترش روحیه انقلابی ایران است لذا تلاش می‌کند با تغییر مدل این موضوع را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه اعلام می‌کنند قرن جدید قرن نزدیک شدن به انسان‌ها و افکار به یکدیگر است، گفت: آنها با مطرح کردن نظریه دهکده جهانی عنوان می‌کنند همه مردم جهان در یک دهکده به سر می‌برند و باید مثل هم شوند این طراحی آمریکا برای ماست هر کجا تفاضل ارزش و باورها بیشتر باشد این جنگ فرهنگی بیشتر است. از نظر آنه ملت‌ها باید دارای عقاید یکسان باشند. به شکلی که ارزشها و باورهای آنها یکی باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ویژگی‌ دوم انسان‌ها در این مدل از حرکت این است که همه باید مصرف‌کننده کالاهای یک شکل باشند و ذائقه آنها نیز باید یکی شوند. مک دونالد سازی یعنی سبک زندگی آنها مشترک شود و در کنار آن همه دارای اطلاعات یکسانی باشند که ما هدف این استراتژی خطرناک هستیم.

سردار سلامی ادامه داد: غرب برای انسان مدلی را ترسیم می‌کند که در آن انسان به عنوان یک سیستم باز دارای ساختار معنابخش درونی است که ادراک انسانی را شکل می‌دهد.

وی افزود: داستان تهاجم و نفوذ فرهنگی این است که رفتار مسلمانان طبق اندیشه‌شان نباشد و عمل را از اندیشه مسلمانان جدا کند. برهم زدن تعامل جامعه با تغییر ارزش‌ها از این اهداف است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: در فتنه 88 می‌خواستند ساختار درونی جامعه را تغییر دهند تا مردم از پیش فرض‌های ذهنی خود فاصله بگیرند الآن نیز دنبال این هستند اما منطق وحی و رهبری پشتوانه شماست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها